Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Inovační klima firmy (inovační praktiky, budování inovační struktury)

«»
Přípona
.pdf
Typ
seminární práce
Stažené
3 x
Velikost
0,5 MB
Jazyk
český
ID projektu
12845
Poslední úprava
22.10.2018
Zobrazeno
912 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Jako téma naší seminární práce jsme si vybraly Inovační klima firmy (inovační praktiky, budování inovační struktury), protože je nám toto téma nejbližší a můžeme ho prakticky implementovat v námi známé firmě, tedy tato práce neobsahuje pouze teoretickou část, ale samozřejmě i praktickou vztaženou konkrétně k firmě ZFP akademie, a. s., která působí v sektoru služeb.

Práce je rozdělena na pět částí. V první části je třeba se věnovat vysvětlení základních teoretických poznatků, jako jsou: co je to inovace, typy inovací, charakteristické vlastnosti inovací, inovační proces, inovační klima firmy a tak dále.

Druhá část se zabývá již konkrétním příkladem inovací ve firmě ZFP akademie, a. s. V prvé řadě byla představena firma, její činnost a produkty, které nabízí. Probíhaly tam inovace na centrále ZFP akademie, a. s. a důležité inovace v sektoru vzdělávání zaměstnanců.

Třetí část práce se věnuje inovativním typům organizace, jejich členění a rozdílům mezi jednotlivými typy. Čtvrtá část se věnuje inovačnímu managementu, kde se inovace dělí na procesní, produktové a strategické. Pátou a tedy poslední část práce jsme věnovali velice zajímavému téma a to je inovační model v malém a středním podniku. Pátou část jsme rozdělili do jednotlivých celků, první byl jak malé a střední podniky vyhledávají příležitosti pro inovace. Dále analýza zdrojů, které firma má a je ochotna je použít pro inovace a vznik nových produktů. Posledním důležitým celkem bylo sestavení inovačního plánu a inovačního rozhodnutí, které se provedlo na základě představeného inovačního plánu a kompletního marketingového výzkumu.

Klíčová slova:

inovace

produkty

inovativní organizace

management

strategické inovace

analýza zdrojů



Obsah:
  • Úvod 4
    1. Co je to Inovace? 5
    1.1. Širší klasifikace změn - tzv. 4P inovací 6
    1.2. Typy inovací 7
    1.3. Některé charakteristické vlastnosti inovací 7
    1.4. Inovace a konkurenceschopnost 8
    1.5. Inovační proces 8
    1.6. Inovační klima firmy 9
    2. Inovace ve firmě ZFP akademie, a.s. 11
    2.1. Základní údaje o firmě 11
    2.2. Činnost firmy a její produkty 11
    2.2.1. Produkty 11
    2.3. Inovace na centrále firmy ZFP akademie, a.s. 12
    2.4. Inovace v oblasti vzdělávání 13
    3. Inovativní organizace 16
    3.1. Inovativní typ organizace 16
    3.2. Organizační učení 17
    4. Inovační management 18
    4.1. Procesní inovace 18
    4.2. Produktové inovace 18
    4.3. Strategické inovace 21
    5. Inovační model v malém a středním podniku 21
    5.1. Vyhledávání příležitostí 22
    5.2. Analýza zdrojů 22
    5.2.1. Marketingové předpoklady 22
    5.2.2. Finanční předpoklady 22
    5.2.3. Personální předpoklady 23
    5.2.4. Výrobně technologické předpoklady 23
    5.2.5. Surovinové předpoklady 23
    5.2.6. Informační předpoklady 23
    5.3. Inovační plán a rozhodnutí 24
    Závěr 25
    Zdroje 26
    Seznam obrázků 27