Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vnější projevy nástrojů společenské odpovědnosti u vybraných firem a jejich vliv na konečného spotřebitele

«»
Přípona
.docx
Typ
semestrální práce
Stažené
0 x
Velikost
0,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
11136
Poslední úprava
27.11.2017
Zobrazeno
780 x
Autor:
pandoras.box
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Cíl práce

Cílem této práce je analyzovat vnější projevy společensky odpovědného chování (dále jen CSR) u vybraných firem, jak velkých, tak i malých a zjistit jakým způsobem je u těchto firem vedeno a dodržováno. Blíže budou popsány jen vybrané faktory vnějších projevů CSR ze všech třech základních pilířů. Teda z oblasti ekonomické, sociální a environmentální.
Jelikož společensky odpovědné chování působí na stakeholdery, neboli zájmové skupiny, a ty toto chování zpětně také ovlivňují, je nutno podrobit hlubšímu zkoumání i vliv, který tyto nástroje mají na spotřebitele.

Metodika
Teoretická část práce je zpracována na základě informací dostupných v odborné literatuře a doplněna o poznatky dostupné na internetu. Literární rešerše poskytuje teoretická východiska k problematice CSR a v praktické části je na tyto poznatky navázáno.
V praktické části je provedena analýza šesti firem z oblasti zpracovatelského průmyslu. Každá z těchto firem je definována podle CZ-NACE. Zdrojem informací o samotných organizacích byly sekundární data. Na základě pilířů CSR byly zvoleny kritéria, podle kterých byly firmy hodnoceny.
Výstupem práce je interpretace zjištěných výsledku výzkumu, konkrétně informování o použitých nástrojích CSR. Tyto informace budou souhrnně zobrazeny v hodnotící tabulce.
Tabulka byla zpracována v rámci týmového brainstormingu. Jako první byl určen poměr, v jakém budou váhy mezi jednotlivé pilíře rozděleny. Vzhledem k tomu, že zpracovatelský průmysl se podílí na celkovém znečistění v některých publikacích uváděných i nadpoloviční většinou na celkovém znečistění, byla největší váha přiřazena ekologickému pilíři. Dále byli určeny faktory jednotlivých oblastí CSR, ke kterým byly rozděleny váhy. Každý z členů zpracovatelského týmu ohodnotil všechny firmy, z čehož se následně udělaly průměry, které jsou uvedeny v tabulce. Jednotlivá kritéria budou u všech firem bodově ohodnocena.

Klíčová slova:

společenská odpovědnost

stakeholders

ekonomická oblast

odpovědné chování

spotřebitel

vliv



Obsah:
  • 1 Úvod 3
    2 Cíl práce a metodika 3
    2.1 Cíl práce 3
    2.2 Metodika 3
    3 Teoretická východiska 5
    3.1 Společenská odpovědnost firem (csr) 5
    3.1.1. Historie moderního pojetí csr 5
    3.2 Stakeholders 5
    3.3 Tři pilíře konceptu csr 6
    3.4. Vybrané nástroje uplatňování csr 7
    3.4.1 Ekonomická oblast 7
    3.4.2 Sociální oblast 8
    3.4.3 Environmentální oblast 8
    3.5 Přínosy společensky odpovědného jednání 9
    4 Vlastní práce 10
    4.1 Popis vybraných firem 10
    4.2 Popis společensky odpovědného chování 10
    4.2.1 Ateliér paletky, s. r. o. 10
    4.2.2 Sims recycling solutions s.r.o. 10
    4.2.3 Kone industrial - koncern s.r.o. 11
    4.2.4 Koh-i-noor ponas s.r.o. 12
    4.2.5. Škoda auto a.s. 12
    4.2.6 Spolana, a. s. 13
    4.3 Hodnocení jednotlivých csr oblastí ve firmách 14
    Přílohy 17
    Příloha č. 1: 10 zásad podle un global compact 17
    Příloha č. 2: matice vlivu a zájmu 17
    Příloha č. 3: popis jednotlivých firem dle cz nace 18
    Zdroje 22