Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Homeopatie - semestrální práce z Informatiky pro manažery

«»
Přípona
.docx
Typ
semestrální práce
Stažené
1 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
5807
Poslední úprava
25.05.2015
Zobrazeno
1 183 x
Autor:
petr.cerny
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1 Homeopatie
1.1 Historie
Moderní homeopatii zformoval německý lékař Samuel Hahnemann (1755-1843) v knize Organon der rationellen Heilkunde (Prostředek racionální léčby), která vyšla roku 1810 v Lipsku (a v dalších vydáních byla přejmenovaná na Organon léčebného umění). Vycházel přitom z tradic antického řeckého lékařství, středověké alchymie a evropské herbalistické tradice. Některé praktiky izopatie, které používali američtí homeopaté od 19. století, připomínají princip moderního očkování. Chorobné výměšky byly homeopaticky zředěny, potencovány a pak podávány jiným nemocným.
Autopatie vychází z homeopatie a izopatie, hlásí se též k praxi indické ajurvédy i k používání moči evropskými lidovými léčiteli i veterináři k urychlení hojení ran. Nedeklaruje však specifický účinek (na konkrétní nemoc) ale celkový účinek na tělesný stav i psychiku. Zakladatele a dobu vzniku autopatie nelze z webových stránek jejích propagátorů zjistit, v Česku je hlavním propagátorem Mgr. Jiří Čehovský. Samo slovo „homeopatie“ k označení principu léčby „podobného podobným“ (opak allopatie) pochází již z konce 18. století. Homeopatie dnes není jednotnou teorií, ale má mnoho směrů a škol. Klasická anglo-americká homeopatie přísně navazuje na Hahnemanna, francouzská se přiblížila konvenční medicíně, za jiné teoretické směry je považována německá, rakouská i indická homeopatie. V České republice je v různých organizacích zastoupeno několik směrů.

Klíčová slova:

homeopatie

princip

účinek

potencování

dynamizace

věda

rizika

význam



Obsah:
  • 1.1 Historie 1
    1.2 Princip a účinek 1
    1.3 Potencování a dynamizace 3
    1.4 Vědecký výzkum 3
    1.5 Rizika 4
    1.6 Společenský a komerční význam 4

Zdroje:
  • USUNIER, Jean-Claude a Julie Anne LEE. Marketing across cultures. 5. vyd. Harlow, Essex, England: Pearson Education Limited, 2009. ISBN 978-0-273-71391-3.
  • LAHIRI, Somnath. India-focused publications in leading international business journals. Asia Pacific Journal Of Management. 2011, roč. 2, č. 28. DOI: 10.1007
  • FETTER. Jak správně zrušit pracovní poměr ve zkušební době po 1.1.2012. Měšec: server o osobních financích [online].
  • Česká republika. Zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách. In: Sbírka zákonů. 2010.