Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Odpadové hospodářství - projekt z předmětu Rozvoj venkovského podnikání

«»
Přípona
.doc
Typ
projekt
Stažené
0 x
Velikost
1,6 MB
Jazyk
český
ID projektu
11367
Poslední úprava
08.01.2018
Zobrazeno
957 x
Autor:
pandoras.box
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Firma SARO s.r.o. vznikla v roce 2000 a začala se zabývat sběrem, zpracováním a recyklací plastového a kovového odpadu z komunálních i průmyslových zdrojů. Jedná se o závod na efektivní využití odpadů, které dříve končily bez užitku na skládkách. Kapacita zařízení byla volena tak, aby odpovídala potřebám regionů Most a Chomutov, tedy asi pro 350.000 obyvatel. Bylo počítáno s tím, že účinnost sběru dosáhne postupně zahraničních výsledků, t.j. asi 10 kg plastů na rok, na občana. V současné době SARO odebírá plasty ze separovaného sběru komunálních odpadů z takřka 250 obcí a měst, převážně ze širokého okolí Mostu a Chomutov. Je nutné ocenit, že do SARA dováží plasty i značně vzdálená města a obce, pro které by bylo jistě ekonomicky výhodnější je dávat na blízké skládky. Je to důkaz odpovědného ekologického myšlení a aktivního přístupu lidí, kteří jsou v nich za odpady odpovědni. Kvalita jednotlivých dodávek se značně liší. Někde je odpad tříděn na dotřiďovacích linkách, odjinud je dodáván přímo ze sběrových nádob včetně asi 20 % nezpracovatelných příměsí. Je to výsledek mimořádného úsilí, které bylo pro zajištění tuzemských zdrojů ze strany SARA vynaloženo. Společnost vlastní svoji výrobnu, která je od samého počátku budována tak, aby odpovídala všem hygienickým a technologickým požadavkům, které jsou obvyklá v zemích EU.

Z účetnictví firmy a analýz (finanční, vnějšího a vnitřního prostředí), které firma zpracovala vyplývá, že hospodářský výsledek firmy stále ročně narůstá a to především vlivem změny chování domácností a firem ve třídění odpadu. Ti díky separaci odpadů ročně ušetří i několik set korun, v závislosti na svozu odpadu zajištěného většinou prostřednictvím technických služeb měst či firmami zajištěnými jednotlivými obcemi.

Firma si stanovila období 5 let, ve kterých očekává nárůst svých tržeb min. 5 % ročně. V tomto období hodlá dále spolupracovat s odborníky v oblasti ekologických výrobků a vyvíjet další výrobní řady plastových výrobků. Pokud se prognózy firmy naplní, hodlá do 5 let proniknout se svými výrobky také na zahraniční trhy.

Klíčová slova:

analýza

oblast výroby

zhodnocení činnosti podniku

swot analýza

marketing

finanční výhled



Obsah:
  • 1. Analýza vnějšího prostředí 4
    1.1. Step analýza 4
    1.2. Analýza konkurence v odvětví - porterův model 8
    1.3 Analýza atraktivity odvětví 13
    2. Analýza vnitřního prostředí 14
    2.1 Analýza konkurenceschopnosti 14
    2.2. Analýza zdrojů podle funkcionálních oblastí 15
    2.3 Analýza portfolia 16
    3. Oblast výroby 17
    3.1. Technické parametry výrobků 17
    3.2 Vztah k životnímu prostředí 18
    3.3. Spolupráce v oblasti výzkumu 19
    3.4 Cíle v oblasti výroby 19
    4. Ekonomické zhodnocení dosavadní činnosti podniku 20
    4.1. Extenzivní ukazatelé 20
    4.2. Finanční poměrové ukazatelé 21
    4.3. Cíle 24
    5. Swot analýza 25
    6. Marketing 34
    6.1. Zdůvodnění marketingového výzkumu tržního segmentu 34
    6.2. Objednávka výzkumu 35
    6.3. Výsledky marketingového výzkumu tržního segmentu 36
    7. Marketingový mix (4 p) 38
    8. Finanční výhled 41
    8.1 Financování nové technologie 41
    8.2 Kalkulace nákladů a cen 42
    8.3. Stanovení bodu zvratu 44
    8.4. Finanční plán a výhled 45
    8.5. Formulace strategie 46
    9. Ekonomické ukazatele ovlivńující fungování společnosti 47