Popis:
		Východiska
• Někteří odborníci odhadují, že rozhodování uskutečňovaná na strategické úrovni řízení ovlivňují úspěšnost podnikání až z 80%. 
• V konkrétních přístupech k řešení praktických problémů strategického řízení však již tato shoda zdaleka neexistuje. 
• V literatuře lze nalézt značné množství pojetí, přístupů a konceptů strategického řízení, z nichž většinou není možno formulovat obecně platné závěry stran jejich úspěšnosti při praktické aplikaci. 
Požadavky na strategii
• 
Strategie míří do vzdálenější budoucnosti. 
• 
Strategie by měla firmě zajistit specifickou konkurenční výhodu.
• 
Strategie určuje především základní parametry podnikání, soubor výrobků, služeb, objem výroby, trhy atd.
• 
Strategie by měla sledovat dosažení souladu mezi aktivitami firmy a jejím prostředím.
• 
Strategie má stavět na klíčových zdrojích a schopnostech (angl. competencies) firmy.
• 
Strategie by měla vymezovat základní způsoby zajištění zdrojů potřebných pro realizaci strategie.
• 
Strategie zásadním způsobem určuje úkoly taktické a operativní úrovni řízení.
• 
Strategie musí zohledňovat i firemní hodnoty, očekávání „stakeholderů“ a firemní kulturu.
Příklad formulace mise firmy 
Naše podnikání musí vždy být: 
• 
V souladu se zákony a s etikou podnikání 
• 
Ohleduplné k životnímu prostředí
Management je povinen: 
• 
Zajistit zaměstnancům firmy zdravé pracovní podmínky a mzdy, umožňující žít jim a jejich rodinám důstojným a zdravým životním stylem 
• 
Podnikání řídit tak, aby pracovníci byli k firmě loajální, aby firma udržovala dobré vztahy se svým okolím a byla z dlouhodobého hlediska zisková. 
		
        
    
    Klíčová slova:
		
		  		  strategie
		  		  podnikatelské strategie
		  		  okolí firmy
		  		  analýza odvětví
		  		  konkurence
		  		  segmentace
		  		  atraktivita
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- Východiska
 Požadavky na strategii
 Příklad formulace mise firmy
 Cyklus strategického řízení
 Informace pro formulace strategie
 Proces formulace podnikové strategie
 Obsah podnikatelské strategie
 Obsah business strategie
 Vnější prostředí- okolí firmy
 Okolí firmy
 SLEPT
 Analýza zájmových skupin
 ...
 ...
 ...
 Oborové okolí firmy
 Analýza odvětví
 Analýza ekonomických charakteristik odvětví
 Analýza hybných sil odvětví
 Porterův model
 Konkurence
 Strategické mapy v odvětví
 Základní charakteristiky konkurence
 Analýza trhu
 Segmentace trhu
 Atraktivita trhu