Popis:
		Člověk ekonomický a tržní systém (PPT)
Chování člověka je ovlivňováno subjektivními vlivy, které nelze měřit; ekonomie nemůže plně převzít metody přírodních věd, protože motivy lidského chování nejsou měřitelné tak, jako přírodní jevy; 
Ekonomie se zabývá otázkami, které mají bezprostřední vliv na blahobyt lidí, proto je, mnohem více než jiné vědy, vědou politickou; 
Svoboda volby je hybnou silou vývoje společnosti; tržní ekonomika je systémem založeným na svobodě volby; 
V malé skupině se lidé znají a jsou spojeni vztahy lásky nebo přátelství. Jejich spolupráce je bezprostřední a nezištná. Ve velké skupině jsou lidé spojeni směnnými vztahy. Sledují vlastní zájmy. Jejich spolupráce je nepřímá, zprostředkovaná směnou. 
Čím větší skupina lidí, tím slabší jsou motivace založené na vzájemné solidaritě, a tím silnější jsou motivace založené na vlastním prospěchu; trhy dokážou sladit sledování individuálních zájmů a docílení společenského zájmu; 
Směnné vztahy jsou koordinovány cenovým systémem 
		
        
    
    Klíčová slova:
		
		  		  tržní systém
		  		  užitečnost
		  		  poptávka
		  		  nabídka
		  		  konkurence
		  		  externality
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- Člověk ekonomický a tržní systém (PPT)
 Chování spotřebitele: užitečnost a poptávka (PPT)
 Chování výrobce: náklady a nabídka (PPT)
 Tržní rovnováha a efektivnost (PPT)
 Směna a specializace (PPT)
 Nedokonalost konkurence (PPT)
 Omezení konkurence (PPT)
 Poptávka po výrobních faktorech
 Nabídka práce a trh práce
 Kapitál a úrok
 Externality
 Volné zdroje, volné statky a veřejné statky