Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Obecná pedagogika

«»
Přípona
.ppt
Typ
prezentace
Stažené
3 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
10627
Poslední úprava
08.08.2017
Zobrazeno
1 814 x
Autor:
quadra
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Pedagogika jako vědní disciplína

• Znaky vědy:
- vlastní předmět zkoumání
- výzkumné metody
- terminologie
- vnitřní struktura oboru

Některá možná členění pedagogiky

• Dle kombinovaného integrovaného hlediska (Vorlíček, 1994, In: Janiš a kol., 2005, s. 9 - 10):
předškolní pedagogika,
pedagogika základní školy
středoškolská pedagogika
andragogika
speciální pedagogika,
mimoškolní,
rodinná

Členění dle vertikálního hlediska:

• Předškolní
• Předpubertální
• Pubertální
• Adolescentní
• Andragogika
• Gerontopedagogika

Z hlediska institucí: předškolní,1. stupně ZŠ, 2. stupně ZŠ, základní školy, středoškolská, vysokoškolská, vojenská, podniková

Klíčová slova:

pedagogika

terminologie

vzdělání

edukace

vychovatele

sebevýchova



Obsah:
  • Pedagogika jako vědní disciplína
    Některá možná členění pedagogiky
    Členění dle vertikálního hlediska:
    Klasické členění pedagogiky(ped. disc.: základní, hraniční, aplikované)
    Terminologie - základní pedagogické pojmy:
    Výchova
    Znaky výchovy
    Ad bipolárnost/
    Sebevýchova
    Vzdělávání - vzdělání
    Vzdělání
    Mezinárodní klasifikace vzdělávání (International Standard Classification of Education, ISCED 1997)
    Edukace
    Cíle výchovy
    Prostředky výchovy (Jůva, 1994)
    Obecná pedagogika - 19.8. 2008: PŘEHLED HLAVNÍCH TÉMAT
    FÁZE VÝCHOVNÉHO PROCESU Z HLEDISKA METODICKÉHO
    FÁZE VÝCHOVNÉHO PROCESU Z HLEDISKA KOMPLEXNÍHO
    Vychovávající - vychovatel (faktory)
    Vychovatel - faktory (doplnění)
    Funkce vychovatele, funkce vychovatele:
    Nové funkce vychovatele - učitele, pedagog:
    Příklad výzkumu zaměřeného na učitele
    Proinovační (prokompetenční) angažovanost učitele
    Hlavní šetření Návratnost - vzorek:
    Struktura vzorku
    Hlavní závěry z empirického šetření:
    V jakém stupni zájmu dle teorie CBAM se učitelé sekundárního vzdělávání nacházejí; ve stupni povědomí, osobní dimenze, dopadu, šíření?
    Hlavní závěry - pokračování:
    Vychovávaný - (faktory)
    Vychovávaný - faktory (doplnění)
    Principy výchovy
    Složky výchovy - tradiční:
    Složky výchovy - moderní:
    Metody výchovy - dle funkce:
    Ba) VYUČOVACÍ METODY - NĚKTERÁ KRITÉRIA DĚLENÍ
    Bb) Metody mravní výchovy
    Bb) Metody mravní výchovy - příklady metod - k rozřazení
    Bb) Metody mravní výchovy
    Obecná pedagogika: 22. 8 . 2008
    Hlavní funkce alternativních škol
    Hlavní typy alternativních škol - dle doby vzniku
    Pedagogický systém Marie Montessoriové
    Hlavní rysy:
    tzv. fenomén Montessoriové
    Učitelka = až třetí vychovatelka dítěte
    montessoriovský didaktický materiál je členěn do 5 skupin:
    Waldorfská škola
    Daltonský systém
    Jenský plán
    Jenský plán - pokračování:
    Systém Freineta, tzv. pracovní škola
    Kdo založil jednotlivé alt. školy? Přiřaďte:
    Kdo založil jednotlivé alt. školy? Odpovědi:
    Soudobé (moderní) alternativní školy