Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Marketing na ČZU - studijní materiál

«»
Přípona
.pdf
Typ
přednášky
Stažené
1 x
Velikost
2,0 MB
Jazyk
český
ID projektu
5432
Poslední úprava
25.03.2015
Zobrazeno
1 100 x
Autor:
martina73
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
I. MARKETING (M)
Co je to M a na čem stojí? - Uspokojení potřeb z-ka díky výrobě, distribuci, reklamě, propagaci, ceně
Základním instrumentálním nástrojem, kt. se implementuje na trh, se nazývá marketingový mix (MM)
- Spočívá ve 4P - vyrobený produkt, cena, propagace (reklama), distribuce (přeprava, místo)
- Nejprve se analyzuje a poté plánuje
Průzkum
- Sekundární - prostudovává materiály, kt. byly jiné než pro náš určený výzkum (to nejnudnější studium - u BP literární rešerže, v marketingu přehled o zkoumané problematice)
- Hl. nevýhoda - nepřesnost zkoumání
- Když toto nestačí, přechází na primární průzkum
- Primární - př. pozorování

Marketing, resp. Marketingové řízení se skládá z:
- Analýza - Důkladný rozbor (prostředí, činnosti, trhu, …)
- Plánování - Strategie, stanovení cílů ,…
- Co a proč se má vykonat (to mám z netu)
- Implementace marketingového plánu MARKETIN. MIX (jeden z M nástrojů - 4P)
- Realizace plánů a strategií vedoucí k dosažení cílů
- Organizace - Kdo, kde, kdy, jak naplánované činnosti udělá (to mám z netu)
- Kontrola - Závěrečná etapa, při kt. se vyhodnocují výsledky a kt. zkoumá se, zda bude dosažen výsledek při zvolených strategiích (mám z netu)
Marketing, mimo jiné, přispívá k MAXIMALIZACI:
Výběru - dilema co si koupit
uspokojování potřeb
spotřeby - pro výrobce pozitivní, pro společnost negativní, má i své směry, a to sociálně-
etický M a zelený M
kvality života - opatrně, záleží jakým způsobem, existují směry
z toho všeho mohou být výrobky hmotné povahy a nehmotné povahy (služby), např. v restauraci (atmosféra, číšník, prostředí + kvalita pokrmu)

Klíčová slova:

marketing

vsrr

čzu

zákazník

produkt

segmentace

trh



Obsah:
  • I. MARKETING (M)
    II. CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA
    III. SEGMENTACE TRHU = rozdělení trhu
    IV. PRODUKT - základní informace