Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Kompletní přednášky z předmětu Marketing a Marketingové dovednosti

«»
Přípona
.doc
Typ
přednášky
Stažené
0 x
Velikost
0,5 MB
Jazyk
český
ID projektu
8370
Poslední úprava
19.07.2016
Zobrazeno
1 423 x
Autor:
dana.lapackova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Tržní cyklus:
potřeby→ požadavky→ poptávka→ nabídka→ směna→ transakce→ trh→ potřeby

- trh = soubor kupujících a prodávajících, kteří se podílejí na určitých transakcích
- potřeba = určitý pocit nedostatku či strádání, potřeba se stává přáním tím, že je specifikována tak, aby ji bylo možné uspokojit
- poptávka představuje přání získat z peníze produkt určité značky
- nabídka je jakýkoliv produkt, který dokáže uspokojit nějakou potřebu
- směna -aktem získávání žádaného produktu
-podmínky: -musí existovat min.2 subjekty
-každý subjekt musí být schopen komunikace a dodání
-každý subjekt může nabídku svobodně přijmout či odmítnout
-každý subjekt má zájem o jednání s jistým subjektem
- transakce představuje obchod s hodnotami mezi 2 a více subjekty (peněžní,barterová)

Vývoj podnikatelské koncepce
1) Výrobní
- pop. přesahuje nabídku, spotřebitelé jsou zainteresováni na získání výrobku, zaměření se na
efektivnost výroby a široký rozsah distribuce
2) Výrobková
- zaměření se na trvalé zvyšování jakosti produktu, soustředění se na výrobek, ne na potřebu zákazníka
3) Prodejní
- zaměření se na agresivní prodejní a propagační úsilí, cílem prodat to, co firma vyrábí
4) Marketingová
- zaměření se na určování potřeb a požadavků cílových trhů a poskytování jejich požadovaného uspokojení účinněji a efektivněji než konkurence
5) Sociální marketingová koncepce
- zohlednění globálních problémů společnosti na konci 20.stol. (růst populace, bída, …), uplatňování sociálních, ekologických a etických hledisek

Základní pilíře marketingové koncepce:
a) cílový trh
b) integrovaný marketing
c) zákaznické potřeby
d) rentabilita podniku

Klíčová slova:

marketing

koncepce

informační systém

rozhodovací proces

marketingový mix

distribuce

maloobchod

strategie



Obsah:
  • T1 ZÁKLADNÍ POJMY A PODSTATA MARKETINGU
    MARKETINGOVÉ KONCEPCE A NÁSTROJE
    T2 TRH, JEHO ANALÝZA, VELIKOST TRHU
    T3 ANALÝZA KUPNÍHO CHOVÁNÍ NA SPOTŘEBITELSKÝCH TRZÍCH A NA TRZÍCH ORGANIZACE
    T4 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
    T5 MARKETINGOVÝ MIX
    CENA
    Analýza kupního chování na spotřebitelských trzích a na trzích organizace
    Etapy kupního rozhodovacího procesu
    Cílený marketing
    Marketingový mix
    Podpora prodeje
    Distribuce
    Maloobchod
    Strategie
    Organizace marketingových činností