Souhrn úkolů z předmětu Filozofie a Teorie výchovy
Studijní materiál20 s. / - roč. / rar
Úkol 1 Vyhledejte v literatuře a porovnejte různé definice výchovy. Vyberte tu, která je vám nejbližší a svůj výběr zdůvodněte. Pokud žádnou nevyberete, pokuste se o vlastní definici, kterou opět zdůvodněte. Najít tu, „nejvhodnější“ definici výchovy není vůbec jednoduché. Snad každá definice je postavena a podložena nějakými důležitými myšlenkami či výzkumy. Snad podle definice i lze poznat, čím se autor výroku či definice nejvíce zabýval. Samozřejmě i mě ovlivňuje to, čím „žiji“ a čemu se více ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Souhrn ze skript - Filozofie a Teorie výchovy
Skripta24 s. / - roč. / docx
1 VYMEZENÍ ZÁKLADNÍCH POJMŮ 1.1 Výchova, vzdělávání, edukaceV čr prostoru se používají slova výchovy, vzdělávání, edukace. Co které z nich znamená a jak se od sebe liší?Liší se vůbec? Všechny slova se vztahují k jednomu - k edukačnímu procesu, česky častěji používané pojmu - výchovně vzdělávací proces. Čeština totiž odlišuje pojmy výchova a vzdělávání. Termín výchova používá v širším a užším slova smyslu. V zahraničí se používá jedno slovo - edukace, které se naštěstí úspěšně zabydluje i u nás. ...
|
|
0,1 |
11x |
|
Soudobé teorie vzdělávání - vybrané kapitoly
Skripta68 s. / - roč. / pdf
Analytické myšlení - myšlenkový postup/proces spočívající v rozložení poznávaného předmětu nebo jevu na jednotlivé části či jednodušší prvky s cílem vymezit podstatné znaky. Jedná se o rozbor, rozklad, postup od abstraktního ke konkrétnímuBehaviorismus - psychologický směr, zabývající se chováním subjektů na základě studia odpovědí na stimuly. Základem studia je vnější chování jedince, zdůrazňující pojmový rámec podnět-reakceDeterminismus - názor o nutné příčinné podmíněnosti všech událostí, vše...
|
|
13,1 |
0x |
|
Teorie výchovy
Skripta29 s. / - roč. / pdf
Teorie výchovy jako pedagogická disciplina se zabývá zkoumáním a analýzou výchovného procesu v úzkém slova smyslu, tedy utváření povahových vlastnosti a žádoucích návyků v chování. K pochopení tohoto vymezení je třeba se zastavit u samotné podstaty výchovy a pokusit se o důkladnější a hlubší analýzu celého výchovného procesu. Úvodem zopakujme základní pedagogické kategorie spojené s výchovným procesem.Výchova je záměrné, cílevědomé působení, které se projevuje všestranným formováním osobnosti. J...
|
|
3,0 |
8x |
|