Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Poznámky ze Strategického plánování

«»
Přípona
.doc
Typ
poznámky
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
7086
Poslední úprava
14.12.2015
Zobrazeno
669 x
Autor:
pacha
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Potřeba strategického plánování

Většina organizací má nějaký účel a zřetelný důvod své existence. Zjednodušeně řečeno, podnik existuje, aby vytvořil zisk. Nicméně ale, za takovým zřejmým účelem, každá organizace má svůj vlastní unikátní důvod pro svou existenci, který poskytuje smysl a směr jejím aktivitám.

Organizace neexistuje ve statickém prostředí. Změny v technologii, ekonomických podmínkách, politice státu a v jiných oblastech mohou ovlivňovat vyhlídky (šance) pro úspěšné plnění účelu organizace. Manažeři proto musí sledovat vnější prostředí a porovnávat je s vnitřními vlastnostmi organizace. Rychle se orientovat a adaptovat.

V této souvislosti se často uvádí příklad amerických železnic. Společnosti, které je vlastnily nesledovaly změny v prostředí a zcela ignorovaly potřebu uvažování o účelu a důvodu existence železnic. Počátkem 20. století byla železnice skutečně nejrychlejší a nejefektivnější formou dopravy. S rozvojem automobilové a letecké dopravy však začala ztrácet své zákazníky. Společnosti, které vlastnily železnice nevyužily své výhody. Přes vysoké kapitálové vybavení nenakupovaly ani automobilovou ani leteckou techniku. Dostaly se téměř do úpadku a ještě dnes jsou závislé na příspěvku od státu. Jen tak mají zaručeno přežití.

Klíčová slova:

strategické plánování

požadavky

artikulace

analýza

strategie



Obsah:
  • 1. Potřeba strategického plánování
    2. Proces strategického plánování
    3. Dva nezbytné předběžné požadavky
    2.1. Vizionalizace budoucnosti
    3.2. Artikulace účelu (poslání)
    4. Klíčové kroky ve strategickém plánování
    4.1 Určení organizačních záměrů a cílů (goals and objetives)
    4.2. Analýza vnějšího prostředí
    4.3. Analýza silných a slabých stránek
    4.4. Uvažované možnosti aplikovatelných strategií
    4.5. Výběr strategie
    4.6. Implementace strategie
    4.7. Evaluace strategie