Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Emoční poruchy u dětí školního věku

«»
Přípona
.docx
Typ
jiné
Stažené
1 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
8786
Poslední úprava
03.10.2016
Zobrazeno
1 149 x
Autor:
katerina.loumova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Emoce jsou výrazem našeho subjektivního vztahu ke světu i k sobě samému. Slouží jako prostředek aktuální orientace a s tím související regulace chování. Vyjadřují, zda je nám něco příjemné, nebo vyvolávají určité reakce a aktivizují naše jednání, nebo je naopak tlumí.
Emoce i jejich poruchy lze velmi zjednodušeně rozdělovat dle jejich intenzity, délky trvání či kvality emočního prožitku.

EMOČNÍ PORUCHY:
1. Poruchy afektů
Mají značnou intenzitu, ale kratší trvání.
a) Patický afekt
• Velmi silný emoční výbuch spojený s krátkodobou poruchou vědomí.
• Zvýšené riziko vzniku patického afektu lze očekávat u lidí s organickým poškozením mozku.
b) Fobie
• Jsou to vtíravé, chorobné strachy, jež svou intenzitou neodpovídají vyvolávajícímu podnětu. Člověk si uvědomuje jejich nesmyslnost, ale nedokáže je vůli ovládat.
• Fobie jsou typickým příznakem úzkostných, specificky anxiózně-fobických poruch.

Klíčová slova:

emoční poruchy

deprese

úzkostné poruchy

separace

sociální fobie



Obsah:
  • Emoční poruchy:
    A. deprese v dětském věku:
    B. úzkostné poruchy v dětském věku:
    1. Generalizovaná úzkostná porucha
    2. Fobická úzkostná porucha
    A) separační úzkost
    B) školní fobie
    C) sociální fobie
    Obvyklé specifické fobie u dětí:
    Obvyklé specifické fobie u adolescentů, vzácněji i u dětí:
    Porucha sourozenecké rivality:
    Léčba a resocializace: