Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Destinační marketing a management - současný stav v České republice

«»
Přípona
.pdf
Typ
bakalářská práce
Stažené
0 x
Velikost
2,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
5972
Poslední úprava
15.06.2015
Zobrazeno
1 427 x
Autor:
agata.kucova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Úvod
Sami toho zvládneme tak málo, ale když se spojíme, zvládneme cokoliv
Helen Keller
Cestovní ruch se stává nedílnou součástí života každého z nás. Lze říci, že za rozvojem turismu stojí především rozvoj technologií, globalizace a samozřejmě také růst disponibilního příjmu obyvatelstva. Zároveň má významný vliv na ekonomiku státu, neboť zasahuje do mnoha odvětví národního hospodářství.
Jak je známo, cílem každé destinace cestovního ruchu je rozvoj cestovního ruchu v dané oblasti, čímž se má na mysli přilákání co největšího počtu turistů. Konkurence v dnešní době je však ohromná a proto je zapotřebí zpracování co nejlepší marketingové koncepce cestovního ruchu, která bude brát v potaz jak uspokojení potřeb potencionálních návštěvníků, tak zisk. Je však nutné konstatovat, že i v dnešní době se mnoho destinací potýká s myšlenkou, že k tomu, aby se destinace stala vyhledávaným místem, stačí jí pouze propagace. K tomu je však zapotřebí zdlouhavého procesu, ve kterém klíčovou roli hraje kooperace všech zúčastěných subjektů a následná koordinace všech činností a to tak, aby tyto subjekty si byly navzájem partnery a nikoliv konkurenty. Tímto je nastíněna nutnost zakládání organizací, které se budou o tuto kooperaci a koordinaci všech zúčastěných subjektů v destinaci snažit neboli destinační managementy, protože jak je již nastíněno, pouze koordinace těchto subjektů může vést k efektivnosti. Téma destinačního managementu se čím dál tím více dostává do popředí zájmu ze strany soukromého i veřejného sektoru.

Klíčová slova:

definice

základní pojmy

destinační management

teoretické představy

dotazníkové šetření

marketing

plánování



Obsah:
  • OBSAH
    1. ÚVOD -9-
    2. TEORETICKÁ ČÁST -10-
    2.1 DEFINICE ZÁKLADNÍCH POJMŮ -10-
    2. 1 .1 Destinace cestovního ruchu -10-
    2. 1. 2 Destinační marketing -12-
    2. 1. 3 Destinační management -12-
    2. 1. 4 DMC (zkratka z angl. Destination Management Company) -13-
    2. 2 HISTORICKÝ VÝVOJ DESTINAČNÍHO MANAGEMENTU -14-
    2. 3 SOUČASNÉ TEORETICKÉ PŘEDSTAVY -15-
    2. 3. 1 Organizace a řízení destinace -15-
    2. 3. 2 Organizace cestovního ruchu v České republice -17-
    2. 3. 3 Partnerství v destinaci -18-
    2. 3. 4 Metody řízení destinací -20-
    2.3.5 Marketingový mix turistické destinace -24-
    2. 3. 6 Marketingové řízení destinace -27-
    2. 3. 7 Marketingový výzkum destinace -29-
    2. 3. 8 Marketingové plánování -30-
    3. PRAKTICKÁ ČÁST -31-
    3. 1 ANALÝZA VYBRANÝCH ORGANIZACÍ DESTINAČNÍHO MANAGEMENTU -32-
    3. 1. 1 Destinační management Šumava -32-
    3. 1. 2 Destinační management Zlatý pruh Polabí, o. p. s. -34-
    3. 1. 3 Destinační management Český Krumlov -35-
    3. 1. 4 Destinační management Mikroregionu Kahan -37-
    3. 1. 5 Destinační management Hranicko -38-
    3. 1. 6 Destinační management Pardubického kraje -40-
    3. 2 DESTINAČNÍ MANAGEMENT VE ŠVÝCARSKU -42-
    3. 3. DOTAZNÍKOVÉ ŠETŘENÍ -46-
    3. 3. 1 Definování a cíl problému -46-
    3. 3. 2 Charakteristika souboru -46-
    3. 1. 3 Metoda sběru dat -47-
    3. 1. 4 Zpracování dat a výsledky -47-
    3. 1. 5 Prezentace výsledků -48-
    3. 1. 6 Shrnutí -61-
    4. ZÁVĚR -62-
    SEZNAM POUŽITÉ LITERATURY -64-
    SEZNAM OBRÁZKŮ, GRAFŮ, TABULEK -67-
    PŘÍLOHY -69-