Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Zkouškové otázky - vypracované na základě skript Objektově orientovaná tvorba softwaru

«»
Přípona
.pdf
Typ
vypracované otázky
Stažené
2 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
4261
Poslední úprava
30.09.2014
Zobrazeno
1 326 x
Autor:
kralova.lucie
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Co to je sémantická mezera? Jaké problémy nám způsobuje? Diskutujte s ohledem na von Neumannovu
architekturu počítače.

Sémantická mezera: Rozdíl výkonného hardware na jedné straně a „nevýkonného“ software a jeho tvorby. V současnosti totiž máme výkonný hardware, velmi složitý a hardwarově náročný software, který je schopen plnit naše požadavky a však za cenu velkých finančních nákladů do hardware, do vývoje software jeho udržování a změn.
Problémy: Jsme nuceni i ve vyšších programovacích jazycích používat primitivní takzvané „vN operace“. Jedná se o přiřazovací příkazy umožňující přesuny dat a skoky pro změnu toku řízení. Tento fakt se promítá i do různých vnějších podob operačních systémů a různých aplikačních programů. Algoritmy se složitě vyjadřují, rozsáhlé programy jsou neodladitelné, údržba a modifikace hotových programů je problematická a za chodu věnuje procesor více než 50% času systémovým programům.
2. Co to je sémanticky strukturovaná paměť? Jak se liší od klasické paměti von Neumannova počítače?
Sémanticky strukturovaná paměť je uspořádána z buněk, které nemají pevnou délku a k obsahu buněk se přistupuje ne pomocí čísel (adres) ale pomocí klíčů (názvů) dat. Další vlastností sémantické paměti je sebeidentifikace dat uložených v paměťových buňkách - tzn., že buňka ví, že v ní je uloženo číslo, obrázek, datum atd…
Paměť ve vN architektuře je realizována pomocí posloupnosti paměťových buněk o stejné velikosti, ke kterým se přistupuje pomocí čísel (adres). Informace jsou uloženy homogenně a lineárně.
3. Co víte o historii OOP? Jaké projekty se řešily v 70. letech v laboratořích PARC?
OOP: Vznik objektově orientovaného přístupu spojen s tzv. „ryze objektově orientovanými“ programovacími jazyky - jazyky založené na čistých objektově orientovaných prostředích (EPOL) - např. Simula, Smalltalk, ESP, Beta… Na konci 60. let vytvořen 1. objektově orientovaný programovací jazyk Simula. Přinesl mnoho myšlenek OOP především třídy.
PARC: V 70. letech v Palo Alto Research Center pracovaly dva týmy vedené Alanem Kayem a Adele Goldbergovou na prvních počítačích jak je známe dnes. Měly grafické rozhraní, myš, klávesnici… Měly mít jednotné softwarové rozhraní, které mělo plnit funkci operačního systému i programovacího jazyka - Smalltak. Ten později ovlivnil vznik např. Objektive C, C++, Java…
Počátkem 80. let vznikl programovací jazyk ADA-83, z jehož myšlenek těží mnoho ostatních objektově orientovaných programovacích jazyků. Bjarne Stroustrup vytváří v 80. letech jazyk C++.

Klíčová slova:

objektové metody

von neumann

PARC

paměť

kompilace

UNIX



Obsah:
  • 1. Co to je sémantická mezera? Jaké problémy nám způsobuje? Diskutujte s ohledem na von Neumannovu architekturu počítače
    2. Co to je sémanticky strukturovaná paměť? Jak se liší od klasické paměti von Neumannova počítače?
    3. Co víte o historii OOP? Jaké projekty se řešily v 70. letech v laboratořích PARC?
    4. Co to je virtuální stroj? Jaké jsou výhody virtuálního stroje?
    5. Popište princip činnosti dynamického kompilátoru. Co to je bytecode? Jaké jsou výhody bytecode?
    ...
    ...
    ...
    56. Jaká jsou kritéria pro distribuovaný objekt podle OMG? Jak jsou v současnosti naplňována?
    57. Jaké znáte technologie pro komunikaci distribuovaných objektů? Porovnejte je mezi sebou.
    58. Popište funkci, vlastnosti a součásti architektury CORBA.
    59. Popište funkci, vlastnosti a součásti architektury DCOM.
    60. Jaké znáte jiné síťové počítačové technologie, které plní podobnou funkci jako distrubuované objekty?