Popis:
		1. popsat jeden z psychologických směrů (v závorce jsou vyjmenovány) 
behaviorismus - zaměřen na vnější projevy - chování v různých podmínkách (Watson), duševní život tvoří uzavřený celek (odlišný od okolí), chování nelze vysvětlit bez zřetele k vnitřním dějům
psychodynamický přístup - psychoanalýza (Freud) → zdrojem psychické aktivity je nevědomá síla, tři složky osobnosti - Id (vrozené pudové potřeby, nevědomé, zdroj energie pro další dvě složky), Ego (skutečné uspokojení pudových potřeb, snaha vyrovnat protiklad mezi nevědomím a realitou), Superego (pracuje na principu dokonalosti), základem zdravé osobnosti je silné Ego, pudové kategorie - pud života (touha žít) a pud smrti (vede k masochismu)
fenomenologický přístup - zaměřen na zkoumání různých lidských problémů (prožívání, otázky hodnot, svědomí,
smyslu bytí), kritika psychoanalýzy (člověk je ovládán silami nevědomí), příčinu chování vidí v subjektivní interpretaci vnějších i vnitřních událostí
kognitivní psychologie - zabývá se poznáním (Kelly), jak pracují poznávací procesy, lidská psychika je brána jako systém zpracování informací (analogie - lidská mysl a počítač), na základě souvislostí je tvořen řád spojující minulost, přítomnost a budoucnost
gestalt (tvarová psychologie) - holistické pojetí jevů, zkoumání jevů celostní povahy, jevy jako celek, princip pregnance (struktura směřuje k dokonalosti)
		
        
    
    Klíčová slova:
		
		  		  psychologie
		  		  paměti
		  		  pozornost
		  		  halucinace
		  		  biologické determinanty
		  		  motorika kojence
		  		  psychické procesy
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- Varianta ?
 1. popsat jeden z psychologických směrů (v závorce jsou vyjmenovány)
 2. vnímání, jeho podstata, charakteristika
 3. vlastnosti citových jevů
 4. metody psychologie
 5. etapy vývoje podle Freuda
 6. charakteristika vývojové psychologie
 
 Varianta C
 1. Předmět psychologie
 2. Fáze paměti + stručná charakteristika
 3. Emocionální poruchy + jejich charakteristika
 4. Vývoj identity u adolescenta
 5. Ontogeneze, fylogeneze, předmět vývojové psychologie
 6. Periodizace podle Eriksona
 
 Varianta D
 1. Vyjmenovat a charakterizovat psychologické disciplíny
 2. Pozornost
 3. Motivační konflikt + základní typy
 4. Reflexy novorozence, kterými poznává prostředí (alespoň 3)
 5. Psychika nechtěných dětí
 6. Porod podle Leboeyra
 
 Varianta E
 1. stručně charakterizujte 3 aplikované psych. disciplíny
 2. jak se projevuje vliv zkušenosti a kontextu na vnímání?
 3. základní psychologické znaky osobnosti
 4. základní psychické potřeby
 5. kritéria školní zralosti
 6. hlavní znaky dospívání
 
 Varianta F
 1. jak se projevuje halucinace
 2. jak prodloužit krátkodobou paměť
 3. základní myšlenkové operace
 4. Piagetova periodizace
 5. metody vývojové psychologie
 6. determinace lidské psychiky + biologické determinanty
 
 Varianta G
 1. druhy citů
 2. biologické determinanty
 3. pracovní paměť
 4. batolecí věk
 5. věk učení dítěte
 6. posuzovací kritéria znalost dítěte pro vstup do školy
 
 Varianta H
 1. charakterizuj motoriku kojence
 2. napiš charakteristické činnosti pro mladší školní věk
 3. sociální determinanty lidské psychiky
 4. charakterizuj psychické procesy s psychickými vlastnostmi
 5. vlastnosti pozornosti
 6. napiš fáze volního procesu