Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované otázky z Pedagogiky

«»
Přípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stažené
3 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
9959
Poslední úprava
20.03.2017
Zobrazeno
1 447 x
Autor:
kungs
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Pedagogická psychologie jako teoreticko aplikační disciplina, základní úkoly, přínos pro praxi i teorii výchovy a vzdělávání

Pedagogická psychologie
- odvětví psychologie, které zkoumá otázky výchovně vzdělávací praxe, psychologicky analyzuje průběh, podmínky a výsledky výchovy a vyučování.
- zkoumá děti a mládež, jejich činnosti, učení a fomování osobnosti a působení výchovy. Dále zkoumá učitele, výchovné pracovníky, rodiče, prarodiče, další osoby zaměřeně působící na děti a mládež
- sleduje žáky a výchovné pracovníky v jejich vzájemných vztazích a v jejich vzájemném působení

- snaha vytvořit pedagogickou teorii ke vzdělávání učitelů a výchovných pracovníků

Ped. ps. rozpracovává psychologickou teorii svými výzkumy učení, řešení problémů, formování motivů a charakteru.

Školní psychlogie
- zkoumá a hledá možnosti uplatňování psychologických poznatků, prostředků, metod a technik v podmínkách práce, školy
- základ pro působení školních psychologů

Učitelská psychologie (psychologie pro učiele)
- shrnuje poznatky a metody ze souboru psychologických věd pro potřebu učitelů

Klíčová slova:

pedagogika

psychologie

koncepce

životní situace

kvalitativné znaky

dovednosti

prospěch

působení



Obsah:
  • 1. Pedagogická psychologie jako teoreticko aplikační disciplina, základní úkoly, přínos pro praxi i teorii výchovy a vzdělávání
    2. Pojmy a vztahy mezi nimi - osobnost, činnost, učení, schopnosti, dovednosti, vědomosti, vývoj, rozvíjení osobnosti, socializace, výchova, sebevýchova
    3. Významné koncepce osobnosti a jejich podíl na rozvoji pedagogické psychologie
    4. Koncepce učení, které významně ovlivnily pedagogickou psychologii
    5. Lidské učení, jeho znaky, druhy, výsledky, obecné zákony. Sociální učení a jeho formy, socializace a výchova.
    6. Interakce biologických a psychosociálních podmínek ve vývoji a rozvoji osobnosti, poruchy a možnosti intervencí
    7. Medicínský a pedagogicko psychologický pohled na problémy jako např. ADHD (LMD), dyslexie a další vývojové poruchy. Kategoriální a nekategoriální přístup k diagnostickým kategoriím
    8. Individuální a skupinové rozdíly ve vývoji jedince a při jeho rozvíjení
    9. Rozvíjení osobnosti v činnostech, v interakci jedince s osobami a kupinami, vyrovnáním se s náročnými životními situacemi.
    10. Motivace, její struktura, změny v síle a kvalitativních znacích. Způsoby uspokojování potřeb a význam ve výchově. Zájem o učení a jeho rozvíjení.
    11. Inteligence. Osvojování a rozvíjení intelektových dovedností.
    12. Podmínky školní úspěšnosti a školního prospěchu. Rozbor příčin neprospěchu žáka na různých typech škol.
    13. Psychické stavy při učení, jejich vznik a působení
    14. Analýza vybraných podmínek učení (transfer a interference, zapamatování a zapomínání)
    15. Senzomotorické učení a rozvíjení senzomotorických dovedností