Psychologie lidské komunikace - vypracované otázky
		
		
		
		Popis:
		1. Komunikace v systému sociální interakce. Různé přístupy ke komunikaci
-komunikací se zabývá filozofie, antropologie, lingvistika, sociologie
-psychologie lidské komunikace je integrující psychologický obor, čerpající z poznatků a vycházející ze speciálních psychologických disciplín
-existují dva směry: a) psychoterapeutický
 b) kognitivní psychologie
-komunikace má dvě stránky: a) obsahovou
 b) vztahovou
-komunikace v systému sociální interakce - srdcem sociální interakce je sociální komunikace
-komunikace nejen vztah odráží (vypovídá o tom, jaký je), ale i vztah utváří (určuje, jaký bude)
		
        
    
    Klíčová slova:
		
		  		  komunikace
		  		  interakce
		  		  struktura
		  		  proces
		  		  psychologie
		  		  příkazy
		  		  kontrola
		  		  instrukce
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- 1. Komunikace v systému sociální interakce. Různé přístupy ke komunikaci
 2. Sociální komunikace - charakteristika, podstata, cíle, funkce, význam
 3. Struktura a proces komunikace
 4. Složky komunikace. Verbální složka komunikace. Syntax, sémantika, pragmatika
 5. Psychologie řeči a jazyka. Vnitřní řeč. Jazyk a pohlaví (maskulinní a femininní znaky v řeči)
 6. Nonverbální složka komunikace
 7. Činnostní složka komunikace. Specifické formy komunikace: metakomunikace, řečový registr, extrasenzorická komunikace.
 8. Distanční komunikace
 9. Druhy komunikace
 10. Oblasti komunikace (komunikace s dětmi, s dospívajícími, se staršími lidmi)
 11. Struktura kompetence komunikovat (obecné vymezení pojmu kompetence, složky kompetence, základní komunikační dovednosti a jejich stručná analýza)
 12. Typy komunikujících
 13. Komunikační kontexty (situace) - motivy - styly - klima
 14. Poruchy komunikace - komunikační manévrování
 15. Poruchy komunikace - komunikace ve stresu
 16. Poruchy komunikace související s duševní poruchou osobnosti a s poruchami myšlení
 17. Zdravá (efektivní, funkční) komunikace
 18. Asertivní komunikace
 19. Komunikace z pohledu transakční analýzy
 20. Komunikace v řízení lidí
 21. Základní chyby v profesní komunikaci
 22. Rozhovor, druhy rozhovoru, vedení rozhovoru
 23. Příkazy, instrukce, kontrola
 24. Jednání a vyjednávání
 25. Vedení porad
 26. Sebeprezentace
 
 
 
 
 
  O souborech cookie na této stránce
  Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.