Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Předškolská pedagogika - otázky

«»
Přípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stažené
5 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
2114
Poslední úprava
11.10.2013
Zobrazeno
1 693 x
Autor:
redsun
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:

1)Socializace-celoživotní proces,jedinec si osvojuje specif.lid.formy chování a jednání,začleňuje se do společnosti.
enkulturace=socializace,osvojení si kultury dané společnosti, jejím důležitým faktorem je školní edukace
výchova-proces záměrného cílevědomého působení na osobnost člověka s cílem dosáhnout pozitivních změn ve vývoji, projevuje se všestranným formováním osobnosti a má adaptační,anticipační a permanentní charakter. vzdělávání-osvojování si vědomostí, dovedností a návyků, postojů, hodnot a norem, je součástí socializace.             
2)FAKTORY ovlivňující rozvoj člověka funkcionální(nemůže ovlivnit)-internacionální(může ovlivnit) 
vnější,funkc.- prostředí: přírodní, kulturní, společenské, tradice
vněj.intenac.-celoživotní vzdělávání a výchova: péče, učení,výchova,vzdělávání
vnitřní,funkcion.-vývojové předpoklady: dědičnost,zvláštnosti věku,sociální pozice
vnitř.intenac.-sebevytvářecí aktivita, sebevzdělávání, sebevýchova, autoregulace                                                      
3)PROSTŘEDÍ školy Mikroprostředí: osvětlení, hlučnost, teplota, kvalita vody a ovzduší; Věcné prostředí;
sociální prostředí-nezbytné vazby, lidí a lidské aktivity,vztah rodiny, společnost a instituce,vrstevníci,party…           
4) SPECIFIKA předškolního vzdělávání  je potřeba přizpůsobit potřebám dětí předškolního věku: vývojovým,kognitivním, sociálním,emocionálním.
    CÍLE předškolního vzdělávání:
rozvojový -  rozvíjení dítěte a jeho schopností
hodnotový – osvojení si základů hodnot, na nichž je založena naše společnost
postojový – schopnost projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí
    OBSAH:
1. Dítě a jeho tělo – biologická oblast
2. Dítě a jeho psychika – psychologická oblast
3. Dítě a ten druhý – inerpersonílní oblast
4. Dítě a společnost – sociálně-kulturní oblast
5. Dítě a svět – environmentální oblast

Klíčová slova:

elementárni pedagogika

rodina

zralost

didaktika

syndrom can



Obsah:
  • 1)Socializace
    2)FAKTORY ovlivňující rozvoj člověka
    3)PROSTŘEDÍ školy
    4) SPECIFIKA předškolního vzdělávání
    5)ANALÝZA obsahu
    6)PODMÍNKY předškolního vzdělávání
    7)RODINA
    8) METODY pedagogické diagnostiky
    9) Pedagogická DIAGNOSTIKA
    10) ŠKOLNÍ ZRALOST a školní připravenost
    11) DIDAKTICKÉ ZÁSADY
    12) VÝUKOVÉ CÍLE
    13) KLASIFIKACE výukových metod
    14) MATERIÁLNÍ DIDAKTICKÉ PROSTŘEDKY
    15) ORGANIZAČNÍ FORMY vyučování podle vztahu k osobnosti žáka
    16) INTERAKCE A KOMUNIKACE v podmínkách MŠ
    17) ZÁJMY A POTŘEBY předškolního dítěte
    18) Podpora a rozvoj ČTENÁŘSKÝCH DOVEDNOSTÍ v MŠ
    19) Podpora a rozvoj SOCIÁLNÍHO a EMOCIONÁLNÍHO ROZVOJE vývoje dětí v MŠ
    20) Práce s NADANÝM DÍTĚTEM
    22) METODY MRAVNÍ VÝCHOVY
    23) SYNDROM CAN