Popis:
		1. Charakterizujte čeleď Apiaceae (miříkovité, mrkvovité) a uveďte minimálně 5 zástupců této čeledi s jejich stanovištními nároky.
miříkovité trvalky, 64 rodů, střídavé, někdy v horní části vstřícné/přeslenité listy, většinou bohatě dělené. 1-4x trojsečné a zpeřené. Peřenosečné do lístků, okrojků a cípů. Bezpalisté. Okolík z okolíčků. stopk vyrůstají z paždí listenů a tvoří obal.
Mrkev Obecná - Daucus carota 
Kerblík lesní - Anthriscus sylvestris V, PLS, N
Bršlice kozí noha - Aegopodium podagraria V, PLS, N
Žindava evropská - Sanicula europea V, S
Krabilice zápašná - Chaerophyllum aromaticum V, PLS, N
Dále mezi Apiaceae patří Kmín kořenný, Srpek obecný, Bolševník obecný, Máčka ladní. Tyto rostliny však v lesích nerostou.
2. Charakterizujte čeleď Asteraceae (hvězdnicovité) (uveďte typ květenství a jeho stavbu - jednoduchý nákres) a vyjmenujte minimálně 5 planě rostoucích zástupců této čeledi s jejich stanovištními nároky. 
hvězdnicovité zahrnuje jednoleté i víceleté byliny, zřídka polokeře. Listy jsou střídavé, vzácně vstřícné nebo jen v přízemní růžici. Drobné květy jsou v úborech, které jsou buď na stonku jednotlivé, nebo skládají druhotná hroznovitá květenství; vnější listeny tvoří zákrov, vnitřní jsou vytvořeny v podobě plevek na květním lůžku nebo chybí. Květy jsou v každém úboru zpravidla dvojí: ve středu úboru - v terči - jsou oboupohlavní a pravidelné, na kraji úboru - paprsku - jsou květy souměrné, samičí nebo jalové
Hieracium pilosella - Jestřábník chlupáček Roste hojně na loukách, pastvinách, mezích, podél cest a na okrajích lesů od nížin do hor, místy obecně. 
Pampeliška lékařská - Taraxacum officinale - Roste obecně na loukách, pastvinách, trávnících a jako plevel v zahradách a podél cest od nížin do hor
		
        
    
    Klíčová slova:
		
		  		  biologická invaze
		  		  stanovištní nároky
		  		  přesličky
		  		  lišejníky
		  		  archeofyt
		  		  hmyzosprašnost
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- 1. Charakterizujte čeleď Apiaceae (miříkovité, mrkvovité) a uveďte minimálně 5 zástupců této čeledi s jejich stanovištními nároky.
 2. Charakterizujte čeleď Asteraceae (hvězdnicovité) (uveďte typ květenství a jeho stavbu - jednoduchý nákres) a vyjmenujte minimálně 5 planě rostoucích zástupců této čeledi s jejich stanovištními nároky.
 3. Charakterizujte čeleď Balsaminaceae (netýkavkovité) a uveďte 3 zástupce této čeledi. Co je to biologická invaze?
 4. Jaké znáte druhy rodu Impatiens (netýkavka) a jaké jsou jejich stanovištní nároky. Jsou zástupci tohoto rodu v Čechách původní?
 5. Charakterizujte čeleď Boraginaceae (brutnákovité) a uveďte minimálně 5 zástupců této čeledi s jejich stanovištními nároky.
 6. Charakterizujte čeleď Brassicaceae (brukvovité, křížaté) a uveďte minimálně 6 zástupců (z toho alespoň 3 lesní) této čeledi. U zástupců stručně uveďte jejich stanovištní nároky
 7. Charakterizujte čeleď Campanulaceae (zvonkovité) a uveďte minimálně 4 zástupce této čeledi s jejich stanovištními nároky.
 8. Charakterizujte čeleď Caryophyllaceae (silenkovité, hvozdíkovité) a uveďte minimálně 6 zástupců této čeledi s jejich stanovištními nároky.
 9. Charakterizujte čeledi Crassulaceae (tlusticovité) a Hypericaceae (třezalkovité) uveďte minimálně 3 zástupce z každé čeledi včetně jejich stanovištních nároků.
 10. Charakterizujte čeleď Cyperaceae (šáchorovité) a uveďte minimálně 6 zástupců (z toho alespoň 3 lesní)
 Této čeledi. U zástupců stručně uveďte jejich stanovištní nároky.
 11. Charakterizujte čeleď Fabaceae (bobovité, vikvovité, motýlokvěté) a uveďte minimálně 6 zástupců (z toho alespoň 3 lesní) této čeledi. U zástupců stručně uveďte jejich stanovištní nároky
 12. Charakterizujte čeledi Gentianaceae (hořcovité) a Menyanthaceae (vachtovité) a uveďte minimálně 3 zástupce těchto čeledí včetně jejich stanovištních nároků
 13. Charakterizujte čeleď Juncaceae (sítinovité) a uveďte minimálně 6 zástupců této čeledi s jejich stanovištními nároky.
 14. Charakterizujte čeleď Lamiaceae ( hluchavkovité) a uveďte minimálně 6 zástupců (z toho alespoň 3 lesní) této čeledi. U zástupců stručně uveďte jejich stanovištní nároky.
 15. Charakterizujte čeledi Liliaceae (liliovité; v užším slova smyslu) a Colchicaceae (ocúnovité) a uveďte alespoň 3 jejich zástupce. U těchto tří zástupců stručně uveďte jejich stanovištní nároky.
 ...
 ...
 ...
 80. Vyjmenujte alespoň pět zástupců květeny tradičních kosených luk a napište jejich zařazení do čeledí. Porosty kosených luk jsou často druhově dosti bohaté - odhadněte proč tomu tak je.
 81. Vyjmenujte alespoň pět zástupců květeny podmáčených/vlhkých luk a napište jejich zařazení do čeledí. Co se stane s takovou loukou, pokud je po dlouhou dobu nekosená?
 83. Charakterizujte fytogeografickou oblast termofytika a uveďte tři příklady fytogeografických okresů této oblasti.
 84. Charakterizujte fytogeografickou oblast mezofytika a uveďte tři příklady fytogeografických okresů této oblasti.
 85. Charakterizujte fytogeografickou oblast oreofytika a uveďte tři příklady fytogeografických okresů této oblasti.
 86. Vysvětlete rozdíl mezi pojmy flóra a vegetace.
 87. Co je to endemit? Uveďte alespoň dva příklady s jejich stručnou charakteristikou.
 88. Co je to reliktní druh? Uveďte alespoň dva příklady se stručnou charakteristikou
 89. Jaký je zhruba počet druhů cévnatých rostlin v ČR? Vysvětlete rozdíl mezi pojmy druh a taxon
 92. Co je to archeofyt? Uveďte alespoň dva příklady a napište, do jakých patří čeledí.
 93. Co je to neofyt? Uveďte alespoň dva příklady a napište, do jakých patří čeledí.
 94. Uveďte alespoň tři nepůvodní druhy naší flóry a napište, do jakých patří čeledí.
 95. Jaké znáte typy maloplošných zvláště chráněných území? Jak byste jednotlivé typy maloplošných ZCHÚ charakterizovali? Uveďte příklady konkrétních území a uveďte příklady vzácných rostlin, které se v nich chrání.
 96. Jaké znáte typy velkoplošných zvláště chráněných území? Jak byste jednotlivé typy velkoplošných ZCHÚ charakterizovali? Uveďte příklady konkrétních území a uveďte příklady vzácných rostlin, které se v nich chrání.
 97. Co jsou rostliny jednodomé a dvoudomé? Uveďte několik příkladů, včetně zařazení do čeledí.
 98. Co je to anemochorie? Uveďte příklad alespoň