Popis:
		TŘÍDĚNÍ, ROZDĚLELENÍ ČETNOSTÍ, 
GRAFICKÉ ZNÁZORŇOVÁNÍ
19/3.1 
V určitém chovu byl u 20 vybraných krav zjišťován počet otelení. Dostali jsem následující údaje: 4, 3, 2, 5, 3, 1, 4, 5, 2, 4, 3, 1, 6, 5, 4, 7, 2, 8, 4, 6. Sestavte tyto údaje: 
 a) podle velikosti (variační řada)
 b) do řady rozdělení četností
19/3.2
U 40 náhodně vybraných maturantů školního roku 1994/95 gymnázia v Havlíčkově Brodě byl zjišťován počet podaných přihlášek na vysoké školy. Byly získány následující údaje: 3, 2, 3, 0, 0, 1, 2, 4, 2, 3, 2, 3, 0, 1, 3, 3, 5, 3, 0, 2, 3, 4, 2, 6, 3, 3, 2, 2, 3, 0, 2, 1, 2, 2, 3, 0, 2, 4, 2, 1.
 a) Sestavte tyto údaje do řady rozdělení četností.
 b) Znázorněte rozdělení četností polygonem.
 c) Vypočítejte relativní četnosti.
 d) Vypočítejte kumulativní absolutní a relativní četnosti. 
19/3.3.
Do výběrového šetření statistiky rodinných účtů bylo v roce 1995 zahrnuto 
 692 domácností zemědělců. Získané údaje o počtu členů domácností byly sestaveny do tabulky rozdělení četností. Dopočítejte relativní četnosti 
 a kumulativní četnosti absolutní i relativní.
		
        
    
    Klíčová slova:
		
		  		  statistiky
		  		  charakteristika
		  		  hypotézy
		  		  analýza
		  		  testy
		  		  četnost
		  		  znázorňování