Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované zkouškové testy z Ekologie

«»
Přípona
.pdf
Typ
testy
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
11723
Poslední úprava
12.03.2018
Zobrazeno
1 345 x
Autor:
royal.cut
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Rozdíl živých a neživých organismu z hlediska uspořádanosti systému
- uspořádanost neživého systému má statistický charakter (každá část krystalu je stejná)
- uspořádanost živého systému má nestatistický charakter (každá část organismu je jiná)
míra uspořádanosti = negentropie
Živé systémy se vyznačují účelovou organizací nestatické povahy, mají účelovou biologickou stavbu
Organizace (uspořádanost) je charakteristickou vlastností živého světa a existuje na všech úrovních výstavby živých struktur, tj.:
- uspořádání buňky jako takové
- uspořádání buněk v mnohobuněčném organismu
- uspořádání organismů v populacích
- uspořádání populací ve společenstvech

Klíčová slova:

uspořádání systému

stagnace

homeostáze

kairomony

kompenzační bod

autotoxiny



Obsah:
  • A
    1. Rozdíl živých a neživých organismu z hlediska uspořádanosti systému
    2. Seřadit biotické složky prostředí od nejjednodušších ke složitějším, uveďte primární biotické materiály + jejich funkce
    3. Napište alespoň 4 hlavni vlastnosti vody, které jsou důležité pro zemsky ekosystém
    4. Co je to metabolismus a definujte jeho 2 základní větve
    5. Vyjmenujte 5 říší
    6. Jak vzniká sluneční energie?
    7. Jakou funkci má tropopausa?
    8. Koloběh uhlíku + příklady jeho stagnace
    9. Napište zdroj energie, živin a donory e- fotolitotrofnich autotrofů + příklady
    10. Rozdělte půdu z hlediska fází (s,l,g)
    11. Vomeroferiny, kde vznikají a jak se uvolňují do okolního prostředí
    12. Feromony, účinnost, vzdálenost účinnosti a čím jsou přijímány

    B
    1.Definujte adaptaci a homeostázi
    2. Uveďte alespoň 3 typy nadmolekularnich interakci
    3. Zdroj energie, živin a donory e-fotolitotrofnich heterotrofu + příklady
    4. Definice solární konstanty + hodnota
    5. CO2, vznik, zdroje, k čemu slouží (důležitý: fotosyntéza, t atmosféry)
    6. Co tvoří organický detritus
    7. Půdní profily
    8. Podzolizace
    9. Koloběh síry
    10. Vyjmenujte abiotické složky, co je zdrojem energie?
    11. Kairomony, zařazeni + funkce
    12. Funkce vomeroferinu u plazu, jak?

    C
    1.Vyjmenovat 4 vlastnosti biotických systému
    2. Ekologická valence + graf
    3. Rozdělit organismy dle akceptoru e-, do které skupiny patří většina heterotrofu?
    4. Co je biom? Základní typy
    5. Kompenzační bod
    6. Chemolitotrofní autotrofové, zdroj energie, živin, donor e-, příklady
    7. Funkce a vlastnosti vody (různé fáze) v atmosféře
    8. Koloběh dusíku, zdroj dusíku
    9. Feromony, jejich zařazení, přiklad a praktické využití
    10. Vznik kaprogenního humusu
    11. Jaké funkce organismu ovlivňují vomeroferiny?
    12. Rozdělení živočichů podle nároku na teplo

    D
    1. Rozdíl mezi prokaryotní a eukaryotní buňkou
    2. Mitochondrie
    3. Trofické řetězce + ostatní vazby
    4. Chemolitotrofní heterotrofové - zdroj energie, živin, donory e-, příklady
    5. Jaké množství energie vstupuje do zemského ekosystému?
    6. Albedo
    7. Co je okluzní fronta a teplotní inverze
    8. Mykogenni humus
    9. Formy půdní vody
    10. Koloběh fosforu
    11. Brassinosteroidy
    12. Autotoxiny