Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Společnost trollů

«»
Přípona
.docx
Typ
seminární práce
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
12263
Poslední úprava
18.06.2018
Zobrazeno
686 x
Autor:
royal.cut
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Pro tuto práci jsem se inspiroval kapitolou Cynická společnosti z knihy Společnosti pozdní doby od Miloslava Petrouska. Současnou českou společnost bych nazval společností trollů. V této práci budu obhajovat, proč jsem si vybral právě toto pojmenování. Nejdříve definuji pojem „troll“ s ním spjaté trollení - trolling. Poté uvedu příčiny rození trollů a aplikuju je na viditelné projevy v české společnosti. V poslední části se budu věnovat zejména konkrétním projevům v konkrétních sférách, jako je například politika a kultura, aby bylo poukázáno na aktuálnost a široký záběr tohoto fenoménu.

Trollení, trolling je novým fenoménem mezilidské komunikace. Jeho uživatel se nazývá troll - toto označení vyplývá ze severské mytologie, ve které je troll označení pro potomka obra, jenž je charakteristický svou zlomyslností. Tento typ chování pracuje na základě ironie, kdy troll uvádí v omyl svoji naivní oběť. V tomto ohledu se stýká s původním významem cynismu a to opovržení řádem. Oběti trollů se vyznačují důvěrou v určitý řád, a úděl trollů je jim předvést vratkost této víry. Cílem trollení je udržovat fiktivní představu o situačním dění. Trolling je buď zakončen brzkým odhalením trolla a zabránění důsledků mystifikace nebo pozdním odhalením, kdy je tok událostí ovlivněn natolik, že již nejdou navrátit do původní nenakažené formy. Samotný trolling se rozšířil zejména díky internetové komunikaci. První takto označení uživatelé se sířili od počátku na internetových fórech. Ovšem jejich pojmenování se ustálilo a rozšířilo až s meme kulturou díky fóru 4chan a později komerčnějšímu 9gag. Tento typ chování se začal šířit díky anonymitě vyjadřování a možnosti spontánní reakce na vnější podněty.

Klíčová slova:

česká společnost

troll

komunikace

sociologie

lidské chování

kontroverze



Zdroje:
  • PETRUSEK, M. 2006. Společnosti pozdní doby. Praha: Sociologické nakladatelství.
  • ČSÚ. volební statistiky