Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Smyslová výchova ve stacionáři

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
2116
Poslední úprava
11.10.2013
Zobrazeno
1 218 x
Autor:
redsun
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:

Smyslovou výchovou rozvíjíme jednotlivé smyslové analyzátory a jejich funkce. Procvičujeme zrakové, sluchové, čichové a chuťové vnímání, hmat, vizuomotoriku a prostorovou orientaci a to především v konkrétních situacích a na konkrétním názorném materiálu.
Funkce jednotlivých smyslových analyzátorů: 
zrak
sluch
hmat
chuť
čich
jsou podmínkou správného vnímání, koncentrace pozornosti, prostorové a časové orientace a základem pro vytváření představ a pojmů. Smyslovou výchovou tedy zdokonalujeme také schopnost komunikace a verbálního vyjadřování.

Vzhledem k charakteru zdravotního oslabení dětí ve stacionáři pro děti s opakovanými respiračními infekty a děti alergické  (alergici, astmatici, chronicky nemocné děti, ekzematici apod.) není vždy vhodné procvičovat smyslové vnímání ve všech oblastech. 
Například v oblasti čichu může hrozit nebezpečí astmatického záchvatu, v oblasti chutí může navíc dojít k nebezpečným alergickým reakcím. Proto je v tomto směru procvičování smyslového vnímání více méně omezeno pouze na individuální rozhovory nebo rozhovory v rámci komunikačních kruhů, případně rozhovory v průběhu jídla, kdy je možno využít i praktického poznání: - děti určují chuť, vůni. Mohou hádat, co dnes bude k obědu a podobně.

Klíčová slova:

rozvoj

vnímaní

respirační infekty

alergie

vnímání



Obsah:
  • 1. Smyslová výchova
    2. Ukázka konkrétní činnosti v rámci smyslové výchovy
    2.1 Cíl:
    2.2. Motivace:
    2.3 Pomůcky:
    2.4 Vlastní hra:
    2.5 Konec hry
    3. Vnímání linie
    3.1 Pomůcky
    3.2 Postup
    3.3 Jiná varianta