Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Školní vzdělávací program - Základní škola Montessori

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
1 x
Velikost
0,6 MB
Jazyk
český
ID projektu
9936
Poslední úprava
20.03.2017
Zobrazeno
1 009 x
Autor:
kungs
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Základní škola Montessori je vzdělávací program, který aplikuje pedagogický systém Marie Montessori na všeobecné vzdělávací cíle a obsahy základního vzdělávání v České republice. Základní filozofií tohoto programu je orientace na osobnost dítěte - využití a rozvíjení jeho vnitřní motivace a individuálních schopností. Východiskem je předpoklad, že děti mají opravdový zájem a touhu poznat, naučit se a uplatnit nové poznatky v praxi. Filosofie této vzdělávací strategie je založena na principu svobody a možnosti volby se zodpovědností. Důležitou cílovou složkou je sebepoznání - poznání svých schopností a možností a tedy schopnost stanovit a realizovat svůj další životní program. Dítě je v této koncepci vedeno k samostatnosti, aktivní práci, svobodné volbě, odpovědnosti za svou volbu a jednání, respektu a toleranci ke schopnostem, odlišnému výběru a práci ostatních.

Vyučování je založeno na základních principech pedagogického systému Marie Montessori. Podstatnou složku tvoří samostatná vzdělávací činnost dětí vedená jejich zájmem a vývojovými senzitivními fázemi. Děti nejsou jen pasivními příjemci informací, ale na učení se aktivně podílejí. Děti pracují ve třídách ve věkově smíšených skupinách (dva až tři ročníky), aby byla zajištěna spolupráce a vzájemné přirozené učení a pomoc mezi dětmi. Práce ve věkově smíšených skupinách je jednou ze základních podmínek pro organizaci učení dětí ve třídách Montessori.

Klíčová slova:

pedagogika

vzdělávací program

kompetence

sebehodnocení

matematika

umění

kultura



Obsah:
  • Charakteristika školního vzdělávacího programu Základní škola Montessori 3
    - Základní filozofie vzdělávacího programu Základní škola Montessori: 4
    - Osobnost pedagoga 4
    - Principy pedagogiky Montessori 4
    - Vzdělávací strategie 5
    - Specifický způsob vyučování 5
    - Hodnocení práce dětí 7
    - Spolupráce s rodiči 7
    - Specifické vzdělávací potřeby dětí, talentované děti 8
    Klíčové kompetence 9
    Hodnocení 16
    - Vedení dětí k dovednosti sebehodnocení 17
    - Záznamy o školní práci dětí 18
    - Vysvědčení 18
    - Komunikace s dětmi 18
    - Chybová kontrola u učebního materiálu a pomůcek 19
    Vzdělávací oblasti - na www charakteristiky oborů : 20
    - Český jazyk 20
    - Matematika 27
    - Informační a komunikační technologie 29
    - Kosmická výchova a přehled průřezových témat 31
    - Umění a kultura 33
    - Tělesná výchova 39
    - Cizí jazyk - anglický jazyk 42
    Příklady záznamových map učiva oborů 44
    Přílohy: 46
    I. Ukazatele pro slovní hodnocení a vedení dětí k sebehodnocení 47
    II. Příklady tematických map souvislostí k projektům Kosmické výchovy 51
    III. 100 let pedagogiky Montessori 54
    IV. Třída MŠ a ZŠ Montessori - uznaný minimální standard v ČR 55