Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Projekt osobnostního rozvoje na Stojanově gymnáziu, Velehrad

«»
Přípona
.pdf
Typ
seminární práce
Stažené
0 x
Velikost
0,8 MB
Jazyk
český
ID projektu
11167
Poslední úprava
04.12.2017
Zobrazeno
825 x
Autor:
pandoras.box
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Práce pojednává o Projektu osobnostního rozvoje, který je realizován na Stojanově gymnáziu, Velehrad. Cílem práce je analyzovat a popsat různé formy vnímání Projektu osobnostního rozvoje (POR) a jeho přínosu na Stojanově gymnáziu Velehrad (SGV). Dále se práce soustřeďuje obecně na podstatu psychologie osobnosti, školu jako vhodné prostředí k rozvoji. Je zde také vymezen pojem zážitková pedagogika, teorie, o které se opírá a popis metod. V praktické části práce je popsán celý koncept osobnostního rozvoje na SGV a interpretace výsledků kvalitativního výzkumu, diskuze, závěry a doporučení, která budou implementována do samotné realizace projektu pro potřeby Stojanova Gymnázia, Velehrad.

Klíčová slova:

vzdělávání

rozvoj osobnosti

škola

zážitková pedagogika

interpretace



Obsah:
  • OBSAH 5
    1 ÚVOD 7
    2 PŘEHLED POZNATKŮ 9
    2.1 Člověk z pohledu psychologie osobnosti 9
    2.1.1 Struktura osobnosti 10
    2.1.2 Osobnost žáka 14
    2.1.3 Osobnost pedagoga 14
    2.2 Škola a její klima 15
    2.2.1 Klima třídy 16
    2.2.2 Klima ročníku 17
    2.2.3 Klima pedagogického sboru 18
    2.3 Rozvoj osobnosti 19
    2.3.1 Osobnostní a sociální výchova 19
    2.3.2 Klíčové kompetence a jejich rozvoj 21
    2.4 Metody rozvoje osobnosti 23
    2.4.1 Zážitková pedagogika 23
    2.4.2 Sokratova metoda 24
    2.4.3 Transformative leadership 25
    2.4.4 Skupinové učení 26
    2.5 Vymezení pojmu zážitková pedagogika 26
    2.5.1 Co ovlivňuje metody zážitkové pedagogiky 27
    2.5.1.1 Zážitek jako prostředek rozvoje 27
    2.5.1.2 Hra jako nástroj rozvoje 28
    2.5.1.3 Teorie zóny komfortu 29
    2.5.1.4 Gardnerova teorie vícečetných inteligencí 31
    2.5.1.5 Teorie optimálního prožívání 32
    2.5.2 Metody zážitkové pedagogiky 33
    2.5.2.1 Metoda motivace 33
    2.5.2.2 Metoda dramaturgie 35
    2.5.2.3 Metoda zpětné vazby 36
    2.5.2.4 Metoda skupinové dynamiky 37
    3 CÍLE A ÚKOLY PRÁCE 39
    4 METODIKA PRÁCE 40
    4.1 Metody 40
    4.1.1 Monografická-obsahová analýza primárních a sekundárních zdrojů 41
    4.1.2 Metoda introspektivní 41
    4.1.3 Metoda komparativní 41
    4.1.4 Metoda focus group 41
    4.2 Techniky 42
    4.2.1 Nestandardizovaný rozhovor 42
    4.2.2 Pozorování 42
    4.3 Zpracování a analýza dat 43
    5 PROJEKT OSOBNOSTNÍHO ROZVOJE NA STOJANOVĚ GYMNÁZIU 44
    5.1 Hlavní pilíře 44
    5.1.1 Kurzy osobnostního rozvoje 44
    5.1.2 Úvodní seznamovací kurz 44
    5.1.3 Kurz efektivního učení 45
    5.1.4 Práce s deníky 45
    5.1.5 Třídnické hodiny 45
    5.1.6 Ročníkové projekty 46
    5.1.7 Sportovní kurzy 46
    5.2 Doplňkové aktivity 47
    5.2.1 Projekt elévů 47
    5.2.2 Duchovní aktivity 47
    5.2.3 Kroužky na středisku volného času 47
    5.2.4 Práce s pedagogy 48
    5.2.5 Práce s rodiči 48
    5.3 Harmonogram 49
    5.3.1 I. ročník 49
    5.3.2 II. ročník 53
    5.3.3 III. ročník 56
    5.3.4 IV. ročník 59
    6 VÝSLEDKY A JEJICH INTERPRETACE 61
    7 ZÁVĚRY A DOPORUČENÍ 69
    8 SOUHRN 71
    9 SUMMARY 72
    10 REFERENČNÍ SEZNAM 73
    11 SEZNAM OBRÁZKŮ 76