Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Portfolio k státní závěrečné zkoušce z pedagogické způsobilosti

«»
Přípona
.pdf
Typ
seminární práce
Stažené
6 x
Velikost
0,4 MB
Jazyk
český
ID projektu
10597
Poslední úprava
08.08.2017
Zobrazeno
708 x
Autor:
quadra
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
3 CHARAKTERISTIKA ŠKOLY, NA NÍŠ BYLA VYKONÁVÁNA SOUVISLÁ PRAXE 2

Základní údaje o škole v tomto školním roce

Škola se skládá ze 4 pracovišť: ZŠ, MŠ, ŠD a Školní jídelna. Na ZŠ je 22 pracovníků z toho 16 s pedagogickým vzděláním. V MŠ je zaměstnáno 8 pracovníků, z toho 4 jsou pedagogického vzdělání. Na škole je celkem 19 tříd a 10 kabinetů. 1. a 2. stupeň ZŠ navštěvuje celkem 146 žáků, přitom kapacita školy je schopna pojmout až 350 žáků. Do Mateřské školy chodí 56 dětí z 60 možných.
Škola jako jediná z okolních obcí nabízí žákům vzdělání 2. stupně ZV, proto jsou důležité autobusové spoje, které jezdí pravidelně každou hodinu. Škola se nachází na okraji obce, asi 10 km od města Zábřeh. Obec je zasazená do prostředí lesů. Zřizovatelem je obec Dubicko, region: okr. Olomouc.

Platné kurikulární dokumenty školy
Školní vzdělávací program na dané ZŠ je v platnosti od roku 2013. Profilace školy: Malá škola rodinného typu a dále také technicky-zručně zaměřená škola. Partnery školy, kteří podporující profilaci jsou rodiče žáků. Do profilace je zahrnuta i Střední škola technická a zemědělská Mohelnice.
Garantem kvality pedagogické práce školy je ředitelka školy. Zodpovídá za kvalitu pedagogických pracovníků, tak že kontroluje jejich práci a případně pověřuje touto činností užší vedení školy. Provádí autoevaluaci školy, udržuje funkční vztah s obecním zastupitelstvem a školní radou.

Klíčová slova:

souvislá praxe

charakteristika

celková reflexe

sebereflexe

pedagogika

portfolio



Obsah:
  • 1 Seznam skutečně prostudované odborné literatury a zdrojů
    2 Přípravy na výstupy ze souvislé praxe 1
    3 Charakteristika školy, na níš byla vykonávána souvislá praxe 2
    4 Přípravy na výstupy ze souvislé praxe 2
    5 Celková reflexe souvislé praxe 2
    6 Sebereflexe
    7 Artefakty

Zdroje:
  • CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
  • ČÁP, Jan a MAREŠ, Jiří. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. 655 s. ISBN 978-80-7367-273-7.
  • OBST, Otto. Manažerské minimum pro učitele. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. 121 s. Texty k distančnímu vzdělávání v rámci kombinovaného studia. ISBN 80-244-1359-0.
  • OBST, Otto a Zdeněk KALHOUS. Školní didaktika. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000, 178 s. ISBN 80-706-7920-4.
  • PRÁŠILOVÁ, Michaela. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. 212 s. Učebnice. ISBN 80-244-1415-5.
  • PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 2., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2002. 481 s. ISBN 80-7178-631-4.
  • PRŮCHA, Jan, WALTEROVÁ, Eliška a MAREŠ, Jiří. Pedagogický slovník. 4., aktualiz. vyd. [i.e. Vyd. 5.]. Praha: Portál, 2008. 322 s. ISBN 978-80-7367-416-8.
  • Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy, 2013.
  • Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy, 2016.
  • ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, Jitka. Přehled vývojové psychologie. 2. nezměn. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 175 s. ISBN 80-244-0629-2.
  • VÁGNEROVÁ, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese. Vyd. 3., rozš. a přeprac. Praha: Portál, 2004, 872 s. ISBN 80-717-8802-3.
  • VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2005, 467 s. ISBN 978-802-4609-560.
  • VANĚČEK, David. Informační a komunikační technologie ve vzdělávání. Praha: ČVUT, 2008. ISBN 978-80-01-04087-4.
  • Zákon 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiné vzdělávání (školský zákon).
  • Zákon 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.