Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Kompletní přednášky z předmětu Teorie přeplňovaných spalovacích motorů

«»
Přípona
.rar
Typ
přednášky
Stažené
0 x
Velikost
58,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
13004
Poslední úprava
19.11.2018
Zobrazeno
657 x
Autor:
winnetou
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Spalovací motor
mechanický tepelný stroj, který vnitřním nebo vnějším spálením paliva přeměňuje jeho chemickou energii na energii tepelnou a na mechanickou energii působením na píst, lopatky turbíny, nebo s využitím reakční síly.

vykonává mechanickou práci a jako takový slouží coby pohon jiných strojních zařízení.

uplatnění zejména v dopravních a mobilních mechanizačních prostředcích všech druhů (nezávislá trakční vozidla, resp. lokomotivy, plavidla hladinová i ponorky, motorová vozidla, letadla, stavební a zemědělské stroje, vojenská a jiná speciální vozidla, nouzové generátory elektrického proudu atd.), ale i kogenerační jednotky a další...

Historie spalovacích motorů I

- na počátku - myšlenka výbuchu - nejprve ničení

1681: Holanďan Christian Huygens - idea zužitkovat výbušnou sílu střel. prachu k pohonu pístového stroje (v e spolupráci s Denisem Papinem)

1794: anglický lakýrník Robert Street - patent na spalovací motor, ve kterém byly výbušnou látkou terpentýnové páry, které se v určité poloze nasávajícího pístu zapálily od trvale umístěného plaménku a výbuch pak vehnal píst do krajní polohy

1801: Lebon získal patent na plynový motor - svítiplyn

1816: Stirling vynalézá teplovzdušný motor

1823: Brit Samuel Brown obdržel patent na plynový motor - atmosférický stroj (i ve vozidle, myšlenka W. Cecila z 1820)

1838: William Barnet (+ Wright) - vynález motoru s kompresí

1842: Drake - motor poháněný svítiplynem, kde byl stlačený svítiplyn ve válci zapalován žhavou trubkou, ve které hořel plamének svítiplynu

1860: Etiene Lenoir patentuje dvojčinný plynový motor
- první komerčně úspěšný spalovací motor, který byl schopen být v jistém smyslu konkurencí parního stroje. - motor dvojčinný, nasávající svítiplyn a vzduch, přibližně v polovině sacího taktu se směs zapálila a tlakem spalin byl píst vehnán do krajní polohy, děj se opakoval na druhé straně pístu (vpouštění svítiplynu a vzduchu i vypouštění spalin se dělo šoupátkem)
- velká spotřeba plynu, ale tichý

Klíčová slova:

palivá

zapalování

výkon

přeplňování

spolupráce motoru

regulace

chlazení plnícího vzduchu



Obsah:
  • uvod
    paliva
    zapalovani
    cykly
    vykon
    preplnovani uvod
    preplnovani VM uvod
    druhy dmychadel
    mechanicke preplnovani
    preplnovani turbodmychadlem
    impulsni rovnotlake preplnovani
    spoluprace motoru a turbodmychadla
    preplnovani ZM aPM
    regulace preplnovani
    chlazeni plniciho vzduchu
    vybrane kapitoly