Vývoj a perspektivy mezináboženského dialogu - Distanční pomůcka
Skripta17 s. / 3. roč. / pdf
1. Postup domácí přípravy a práce s distanční pomůckou• Předmět „Ideové základy transkulturní komunikace 6: Vývoj a perspektivy mezináboženského dialogu" seznamuje studenty s aktuálními otázkami mezináboženského dialogu. Nastíní vývoj vztahů mezi náboženstvími v dějinách, přičemž proti ideologii střetu představí jako reálnou alternativu dialog. Reflexe mezináboženského dialogu je sledována rovněž v kontextu teologických komparativních studií. Pro katolickou církev byl v otázkách vztahu k nekřesť...
|
|
0,6 |
1x |
|
Výpisky z přednášek - Vývoj a perspektivy mezináboženského dialogu
Poznámky11 s. / 3. roč. / docx
Mezináboženský dialog- Co to vlastně náboženství je?- Co to je dialog?- Stojí u samého počátku filozof. myšlení na Západě- Stojí v jádru toho, jak chápeme člověka- Fenomén náboženství- Toto vztahování se k transcendentnu Nachází se ve všech světových K, přirozeně patří do K- Pojd „systém náb.“ můžeme nalézt různé roviny• Spiritualita- osobní duchovní prožívání, neurčitý osobní pocit• Víra- artikulovaná, vyjádřená spiritualita, dává konkr. systematičtější obsah• Náboženství- institucionalizovaný ...
|
|
0,1 |
1x |
|
II.vatikánský koncil a Jan Pavel II. (Karol Wojtyla)
Poznámky5 s. / 3. roč. / docx
II.vatikánský koncil a Jan Pavel II. (Karol Wojtyla) Karol Wojtyla se do dění koncilu zapojil již jako biskup, více však pak jako arcibiskup. Vstoupil především do diskuze týkající se náboženské svobody a dialogu s moderním světem. Řešil na koncilu otázku náboženské svobody předně jako problém vztahu mezi státem a církví, což jistě bylo podníceno aktuální politickou situací, která panovala ve východní Evropě. Jeho slova měla a mají být chápána šířej...
|
|
0,2 |
0x |
|
Státnicová otázka z předmětu Mezináboženský dialog
Poznámky4 s. / 3. roč. / docx
MEZINÁBOŽENSKÝ DIALOGSmysl MD: Způsob verbální i neverbální komunikace, který je bytostně podmíněn spoluúčastí druhého či druhých. Nejde při tom jen o účast ve vnějším smyslu: o faktickou přítomnost, o právo na autentický projev, o empirickou vzájemnou znalost nebo o schopnost psychologické empatie. Míru dialogičnosti charakterizuje především stupeň celkové, tedy i vnitřní spoluúčasti - stupeň bytostné vzájemné otevřenosti. Dialog je vztahovým děním, jehož smysl se nevyčerpává přenášením informa...
|
|
0,1 |
0x |
|