Souhrn z předmětu Úvod do teorie masové komunikace
Studijní materiál14 s. / 3. roč. / docx
Tři pohledy na roli médií ve společnosti resp. způsoby hodnocení síly či slabosti jejich účinků A/ silné účinky (např. teorie injekční jehly nebo letící střely) - B/ omezené účinky (např. teorie dvoustupňové komunikace) C/ sílící resp. silné účinky (např.teorie nastolování mediální agendy či teorie spirály mlčení) Působení - Dopad (stav) > vliv (proces) > účinek (krátkodobý)1. etapa - démonizace masových médií - Nietzsche, Le Bon, Ortega, Adorno - Orson Welles - 1938 na Ha...
|
|
0,1 |
0x |
|
Úvod do teorie masové komunikace - Denis McQuail
Studijní materiál10 s. / 3. roč. / rar
Základní rozdíly v přístupu1.přístupMediocentrické x sociocentrickéMediocentrické - přisuzuje více autonomie a vlivu samotné komunikaci a soustředuje se na vlastní sféru mediálních aktivit. Média jsou primární činitelé, kteří jsou ve vleku nevyhnutelného vývoje kumunikačních technologií. Sociocentrické - média jsou odrazy politických a EKO sil, teorie médií není nic jiného než zvláštní aplikace obecnější sociální teorie.2.přístuphumanistický x vědecký přístupkvalitativní x kvantitativnísubjektiv...
|
|
0,2 |
3x |
|
Vypracované testové otázky z předmětu Úvod do teorie masové komunikace
Vypracované otázky6 s. / 3. roč. / doc
1. Model „zakódování a dekódování“Stuart HallSpojuje tradici sociálních věd se semiologií a literární teorií. Zaměřila se na populární kulturu. Zdůrazňuje užívání medií jako reflexi specifických sociokulturních kontextů, jako proces připisování kulturních významů kulturním produktům a zkušenostem. Tento přístup odmítá S-R model a pojetí dominantního textu. Klíčový je zde předpoklad, že sdělení může být čteno či dekódováno individuálně podle sociální a kulturní determinace a především odlišně od ...
|
|
0,1 |
3x |
|
Elektronické měření sledovanosti televize v České republice metodou TV metrů 2008 - 2012
Studijní materiál11 s. / 3. roč. / doc
Měření sledovanosti televize metodou TV metrů je v současné době v České republice prováděno společností Mediaresearch a.s. a. s. Podkladem pro výpočty a analýzy sledovanosti jsou data, která jsou získávána ze vzorku nejméně 1 650 domácností denně (celková velikost vzorku je 1833 domácností vlastnících televizní přijímač). Tento vzorek nazýváme panelem a byl sestaven na základě rozsáhlého výzkumného šetření tzv. Zaváděcího výzkumu, jehož cílem bylo především určit nejdůležitější rozlišovací char...
|
|
0,1 |
0x |
|
Souhrn přednášek - Úvod do teorie masové komunikace
Studijní materiál26 s. / - roč. / doc
MEDIÁLNÍ PUBLIKUM (nelekej se, tohle je delší, ale čtivý a uchopitelný)Publikum je kolektivní označení příjemce v jednoduchém sekvenčním modelu procesu masové komunikace (zdroj,kanál,sdělení,příjemce,účinek).historický vývoj publikaŘecko-římské publikum (lokalizováno v jednom místě a čase)Čtenářská veřejnost (knihtisk, publikum prostorově překonáno- okruh čtenářů autora, tématu, „platící veřejnost“ - nový spotřebitelský trh)Publikum jako masa (kina - podívaná vždy a všude stejná. Park-Blumer- te...
|
|
0,3 |
0x |
|