| Okruhy - metodika českého jazyka
 
																
																Vypracované otázky34 s. / 4. roč. / doc
																Okruhy - metodika českého jazyka1. ročník magisterského studia - Didaktika českého jazyka - úkoly, faktory ve vyučování- Metody, zásady v hodinách jazyka českého, matematiky- Pjetí a osnování učiva ČJ v programu Základní škola, - Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání- Možnosti využití alternativní pedagogiky v edukačním procesu - Dalton. plán, Otevřené vyučování, projekt Začít spolu- Připravenost dítěte na školu, školní zralost- Vývoj metod ve výuce čtení a psaní - Psychologické zák... |  | 0,2 | 0x |  | 
            
                                
                    
                        | Obecná charakteristika umělecké literatury
 
																
																Maturitní otázky3 s. / 4. roč. / pdf
																Maturitní otázky, obecná charakteristika umělecké literatury.
Funkce literatury
1. Estetická
- umění by mělo být krásné, hraje si s jazykem, piluje příběh nebo úmyslně ošklivé
- umělecký projev formuluje svou výpověď tak, aby podněcovala představy a působila i na citovou stránku vnímatele, obohacovala jeho vnitřní život, nutila jej zaujímat věcné, etické nebo emotivní postoje k uměleckému sdělení a jeho prostřednictvím k zobrazované realitě
2. Citová
- co má člověk cítit
3. Informativní
... |  | 0,1 | 39x |  | 
            
                                
                    
                        | Stylistika
 
																
																Maturitní otázky8 s. / 4. roč. / pdf
																Maturitní otázky, stylistika.
Slohové postupy
a) informační
- nejjednodušší slohový postup, bez uměleckého zabarvení
- sdělení ve věcných (místních, časových) nebo formálních souvislostech (např. abecedně)
- cíl – konstatovat pouze nějaká fatka
- podle povahy – v celku (souvislý text) nebo heslovité
- zpravidla jde o jednoduché vyjádření
- veřejný projev – spisovný jazyk, neveřejný – hovorově, nespisovně
- převažují podstatná jména, přídavná jména, zajmena
- hojně se využívá v prostě... |  | 0,1 | 2x |  | 
            
                                
                    
                        | Česká literatura v období normalizace - Bohumil Hrabal
 
																
																Maturitní otázky3 s. / 4. roč. / pdf
																Maturitní otázka z období normlizace , Bohumil Hrabal.
Bohumil Hrabal
- 1914 – 1997
- Do literatury se dostal pozdě, bylo mu přes 40 let (šedesátá léta), Psal od svých 30. Let do šuplíku
- Publikoval oficiálních nakladatelství
Romány:
Příliš dlouhá samota
- v tomto díle autor využil nejvíce svých literárních znalostí, narážek, filozofických úvah
- 7 kapitol, každá kapitola 1 odstavec (proud vyprávění)
- hlavní hrdina je balič starého papíru
Ostře sledované vlaky
- vyšla v roce 1964,... |  | 0,1 | 152x |  | 
            
                                
                    
                        | Komunikace (verbální, neverbální)
 
																
																Maturitní otázky2 s. / 4. roč. / pdf
																Komunikace, dorozumívání, dialog, monolog, slovanské, germánské, románské, maturitní otázky.
Funkce komunikace: informace (sdělování), výzva (rozkaz, přání, otázka),kontakt, metařeč (jazyk), estetická.
KANÁL - jakou cestou vyšleme informace k příjemci ( pošta, holub)
MÉDIUM - prostředek, kterým zakódujeme informaci (mobilní telefon, papír)JAZYK - do čeho zakódujeme zprávy (řeč, mimika)KOMUNIKAČNÍ ŠUM - narušení komunikace – špatný signál, větší vzdálenost, vítr, projíždějící auto
BARIÉRY KOM... |  | 0,1 | 15x |  | 
            
                                
                    
                        | Média a mediální výchova
 
																
																Maturitní otázky2 s. / 4. roč. / pdf
																Média a mediální výchova, maturitní otázky.
Komunikace
- dorozumívání, výměna informací
- druhy
Médium
- prostředek, který přenáší informaci
- psaní na tabuli, média
Masa
- velmi početná skupina lidí, která se vzájemně nezná
Mediace
- mediace neboli zprostředkování je aktivita, při které třetí neutrální strana sporu, mediátor (česky zprostředkovatel), napomáhá k dosažení dohody s konkrétními účinky ve věci společného zájmu
- způsob zprostředkování informace |  | 0,1 | 117x |  | 
            
                                
                    
                        | Literární druhy a žánry
 
																
																Maturitní otázky8 s. / 4. roč. / pdf
																Literární žánry lyrika epika.Tradiční básnické formy. Maturitní otázky. |  | 0,1 | 25x |  | 
            
                                
                    
                        | Antoine de Saint-Exupéry: Malý princ
 
																
																Čtenářský deník3 s. / - roč. / docx
																Literární druh: epikaLiterární žánr: filozofická pohádkaPohádka:Žánr lidové slovesnostiNepravděpodobný dějHrdina překonává překážky,Nadpřirozené bytostiDobro vítězíAlegorie:Též jinotajObrazné vyjádření dějů, pojmůSkrytý význam - něco nemůže nebo nesmí být vyjádřenoVypravěč: ich-forma, vypravěčem je princDěj probíhá během 9 dnů na Sahaře, kde potkává Malý princ pilota, který zde havaroval. Malý princ pilotovy vypráví o svých zážitcích z jiných planet.Postavy:Malý Princmalé postavy, světlé vlasy, ... |  | 0,1 | 2x |  | 
            
                                
                    
                        | Tvarosloví
 
																
																Maturitní otázky6 s. / 4. roč. / pdf
																Tvarosloví, slovní druhy. Maturitní otázka. Tvaroslloví je nauka o tvarech slov, zabývá se tříděním slov na slovní druhy, mluvnickými tvary, významy, kategoriemi.
Podstatná jména -jsou to názvy osob, zvířat, věcí, dějů.Prídavná jména - přídavná jména vyjadřují vlastnosti podstatných jmen (milá dívka, černý pes, kvetoucí louka, něžná krása). S podstatnými jmény se shodují v rodě, v čísle a v pádě (hnědý kůň, hnědá kráva, hnědé štěně, hnědá štěňata, hnědým štěňatům).
Zájmena - je jedním z plnový... |  | 0,1 | 9x |  | 
            
                                
                    
                        | Skladba - syntax
 
																
																Maturitní otázky7 s. / 4. roč. / pdf
																Skladba slov. Maturitní otázka. Skladba je jazyková disciplína, která se zabývá: vztahy mezi slovy ve větě, správným tvořením větných konstrukcí, slovosledem.
Podmět (subjekt) je základní větný člen. Ptáme se na něj 1. pádovou otázkou - kdo? co? Nejčastěji bývá vyjádřen podstatným jménem, může však být vyjádřen všemi slovními druhy.
Přísudek (predikát) je základní větný člen, mluvnicky se shoduje s podmětem, tvoří s ním základní skladební dvojici. Vyjadřuje děj,
činnost, stav nebo změnu stavu... |  | 0,1 | 17x |  | 
            
                                
                    
                        | Vypracované otázky - český jazyk
 
																
																Maturitní otázky10 s. / 4. roč. / zip
																Vypracované otázky z češtiny- učebnice čj a internet |  | 0,2 | 2x |  | 
            
                                
                    
                        | Slovo a slovní zásoba
 
																
																Maturitní otázky6 s. / 4. roč. / pdf
																Slovo a slovní zásoba. Slovo:
- skupina hlásek (někdy jen jediná),
- tvoří ustálený celek a má svůj vlastní význam – jednovýznamová, nebo více významová,
- jednotka slovní zásoby (lexikální jednotka, lexém),
- v každém slově se spojuje stránka významová a zvuková |  | 0,1 | 29x |  | 
            
                                
                    
                        | Jazyková kultura, norma, kodifikace
 
																
																Poznámky2 s. / - roč. / doc
																Jazyková kultura je uvědomělá péče společnosti o rozvoj spisovného jazyka (kultura jazyka, řeči), předmětem je jazyk spisovný; kultura řeči je záležitostí všech uživatelů
- jeho kultivováním se zabývá jazykovědná instituce
Jazyková výchova – týká se školního i mimoškolního osvojování normy a kodifikace spisovného jazyka, rozvíjení komunikačních dovedností, vypěstování si postojů k jazyku a řeči |  | 0,1 | 29x |  |