Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Speciální pedagogika

«»
Přípona
.zip
Typ
poznámky
Stažené
4 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
2113
Poslední úprava
11.10.2013
Zobrazeno
1 810 x
Autor:
redsun
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:

Vzdělávací program „Začít spolu“

Historie programu (u nás od r.1994)
- vznikl v USA, byl vypracován jako program PV, který využil bohatých evropských tradic a propojil je s teoriemi a praktickými postupy Head Start v USA.
- je zaštítěn mezinárodní organizací ISSA (Internacionál Step by Step Association)
- je naplňována podle podmínek, kulturních potřeb, zvyků a tradic jednotlivých zemí

Východiska programu – umožnit dětem výchovu a vzdělávání založenou na demokratických a humanistických principech
- projevuje se individualizací, tématickým plánováním, kooperativním učením
- spolupráce s rodiči (rodičovská místnost, půjčovna hraček a knih, tvorba individuálních plánů, zapojení ve třídě nebo při přípravě akcí pro děti apod.)
- vybavená centra aktivit (označená obrázkem, obměňujeme)

Individualizace předšk.vzdělávání podle B.Wolfové
1. rozdíly mezi dětmi –individuální přístup
2. prostředí třídy – centra, dostatek činností, stálá místa
3. záznamy o jednotlivých dětech 
4. podpora dospělých - individuálně
5. práce podle programu ZS – různé velikosti a druhy
    pomůcek, doplňujeme a obměňujeme
6. zapojení rodičů do uspokojování potřeb dětí
7. využití pomoci dospělých ke zvýšení míry 
    individualizace

Klíčová slova:

vzdělavání

pedagogika

kurikulární

prvotní pospolitost

alternatívní vzdělávaní



Obsah:
  • 4. Podstata a základní znaky osobnostně
    zaměřené předškolní výchovy
    5. Osobnost předškolního pedagoga
    (nezbytné profesní kompetence předšk. pedagoga)
    6. Kurikulum podpory zdraví v MŠ
    (filozofie, principy a zásady podpory zdraví)
    7. Vzdělávací program „Začít spolu“
    9. Výchova v době prvotních pospolitostí
    (cíl, obsah, metody výchovy)
    10. Výchova ve starověku
    (tradice hebrejská, řecká, římská)
    11. Období středověkého feudalismu
    12. Renesance, humanismus, reformace
    13. J.A.Komenský (život, dílo, pojetí, cíl, obsah, metody vzdělávání a výchovy)
    14. Informatorium školy mateřské,
    systém vzdělávání a výchovy
    19. Reformní snahy v čes.zemích 20.st.
    (Jarníková, Süsová, Čáda, Chlup, Bartůšková)
    20. Vzdělávání učitelek MŠ od r. 1830

    21. Vývoj kurikulárních dokumentů předškolního vzdělávání od r. 1945 po současnost
    22. Alternativní programy v MŠ
    ( Waldorfská pedagogika, Montessori, Daltonský plán, Zdravá MŠ, Začít spolu)