Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání - příloha upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením

«»
Přípona
.pdf
Typ
poznámky
Stažené
0 x
Velikost
0,9 MB
Jazyk
český
ID projektu
5396
Poslední úprava
23.03.2015
Zobrazeno
1 277 x
Autor:
techplanet
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Vymezení Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání - přílohy upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
V souladu s novými principy kurikulární politiky, zformulovanými v Národním programu rozvoje vzdělávání v České republice (tzv. Bílé knize) a zakotvenými v zákoně č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), se do vzdělávací soustavy zavádí nový systém kurikulárních dokumentů.
Kurikulární dokumenty jsou vytvářeny na dvou úrovních - státní a školní (viz graf).
Státní úroveň v systému kurikulárních dokumentů představují Národní program vzdělávání a rámcové vzdělávací programy (dále jen RVP). Národní program vzdělávání rozpracovává cíle vzdělávání stanovené školským zákonem a vymezuje hlavní oblasti vzdělávání, obsahy vzdělávání a prostředky, které jsou nezbytné k dosahování těchto cílů. Pro jednotlivé obory vzdělání se vydávají rámcové vzdělávací programy, které vymezují povinný obsah, rozsah a podmínky vzdělávání a jsou závazné pro tvorbu školních vzdělávacích programů (dále jen ŠVP), které představují školní úroveň. Každá škola si vytváří ŠVP pro vzdělávání, pro nějž je vytvořen RVP, se kterým musí být v souladu a podle něhož se uskutečňuje vzdělávání na dané škole.
Rámcové i školní vzdělávací programy jsou veřejné dokumenty přístupné pro pedagogickou i nepedagogickou veřejnost.

Klíčová slova:

vzdělávání

mentální postižení

základní vzdělávání

kompetence

občanství

svět práce



Obsah:
  • Část A
    1. Vymezení rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání - přílohy upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením 5
    1.1 Specifické principy rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání - přílohy upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením (dále jen rvp zv-lmp 6
    Část B
    2. Charakteristika základního vzdělávání 7
    2.1 Povinnost školní docházky 7
    2.2 Organizace základního vzdělávání 8
    2.3 Hodnocení výsledků vzdělávání 8
    2.4 Ukončování základního vzdělávání a získání dokladu o dosaženém stupni vzdělání 8
    Část C
    3 Pojetí a cíle základního vzdělávání žáků s lmp 9
    3.1 Pojetí základního vzdělávání 9
    3.2 Cíle základního vzdělávání 9
    4 Klíčové kompetence 11
    5. Vzdělávací oblasti 14
    5.1 Jazyk a jazyková komunikace 16
    5.1.1 Český jazyk a literatura 17
    5.1.2 Cizí jazyk 21
    5.2 Matematika a její aplikace 22
    5.2.1 Matematika a její aplikace 23
    5.3 Informační a komunikační technologie 27
    5.3.1 Informační a komunikační technologie 27
    5.4 Člověk a jeho svět 29
    5.4.1 Člověk a jeho svět 30
    5.5 Člověk a společnost 34
    5.5.1 Dějepis 35
    5.5.2 Výchova k občanství 37
    5.6 Člověk a příroda 39
    5.6.1 Fyzika 40
    5.6.2 Chemie 42
    5.6.3 Přírodopis 44
    5.6.4 Zeměpis 47
    5.7 Umění a kultura 50
    5.7.1 Hudební výchova 51
    5.7.2 Výtvarná výchova 52
    5.8 Člověk a zdraví 54
    5.8.1 Výchova ke zdraví 55
    5.8.2 Tělesná výchova 57
    5.9 Člověk a svět práce 62
    5.9.1 Člověk a svět práce 63
    6. Průřezová témata 68
    6.1 Osobnostní a sociální výchova 69
    6.2 Výchova demokratického občana 71
    6.3 Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech 72
    6.4 Multikulturní výchova 74
    6.5 Environmentální výchova 76
    6.6 Mediální výchova 78
    7. Rámcový učební plán 80
    7.1 Poznámky k rámcovému učebnímu plánu 81
    7.2 Poznámky ke vzdělávacím oblastem 82
    Část D
    8. Materiální, personální, hygienické, organizační a jiné podmínky pro uskutečňování rvp zv−lmp 84
    9. Zásady pro zpracování školního vzdělávacího programu 88