Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Psychologie lidské komunikace - výpisky

«»
Přípona
.doc
Typ
poznámky
Stažené
0 x
Velikost
0,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
4778
Poslední úprava
18.12.2014
Zobrazeno
1 266 x
Autor:
northfinder
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
I. Komunikace v systému sociální interakce, sociální komunikace, charakteristika, funkce, cíle
Komunikace= výměna informací mezi tím, kdo vysílá a tím, kdo přijímá informace - --
- odvozeno z lat. communicare- spojovat.

Vědy zabývající se komunikací: kybernetika, logika, lingvistika, filosofie, sémiologie, sociologie, kulturní antropologie aj.

Sociální komunikací rozumíme sdělení, výměnu informací mezi lidmi, probíhá v sociálním prostředí při společné činnosti lidí, vstupují do ní potřeby, motivace, záměry účastníků. Během komunikace na sebe účastníci vzájemně působí a současně se vytvářejí mezilidské vztahy.
Definice komunikace podle Laswella
= kdo říká co, ke komu, jakým způsobem, prostřednictvím, jakým kanálem, s jakým úmyslem a s jakým efektem

Dva modely komunikace:
- Lineární- proud, přímka jdoucí od komunikátora k příjemci, ten vyslechne, zpracuje, vyšle zpětnou vazbu a ten tázající zase čeká, až k němu dojde odpověď. Střídají se role mluvčího a posluchače.
- Transakční- účastníci komunikace mají roli mluvčího a zároveň posluchače

Klíčová slova:

komunikace

sociální interakce

neverbální

verbální

kontext

poruchy



Obsah:
  • I. Komunikace v systému sociální interakce, sociální komunikace, charakteristika, funkce, cíle
    II. Struktura a proces komunikace
    III. Základní složky komunikace
    IV. Verbální složka komunikace, komunikační styly, paralingvistické prostředky, vztahy myšlení a řeči
    V. Psychologie řeči a jazyka, jazyk a pohlaví Vztah myšlení a řeči
    VI. Neverbální komunikace
    VII. Činnostní složka komunikace
    VIII. Struktura kompetence komunikovat Vztah komunikace a lidské psychiky
    IX. Typy komunikujících
    X. Komunikační kontexty (situace)
    XI. Poruchy v komunikaci