Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Didaktika praktického vyučování - souhrn

«»
Přípona
.docx
Typ
poznámky
Stažené
1 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
11143
Poslední úprava
27.11.2017
Zobrazeno
622 x
Autor:
pandoras.box
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Základní pojmy didaktiky praktického vyučování
-dle školského zákona
-žáci jsou jak na ZŠ tak SŠ, studenti jsou až na VŠ, VoŠ
-již se nerozdělují studijní a učební obory-jednotnéobory vzdělání-s maturitní zkouškou; s výučním listem
-SŠ učí učitel odborných předmětů, na učilištích učí učitel odborných předmětů (odborný výcvik-učitel, co má jen střední školu)

Didaktika
J. A. KOMENSKÝ-Didaktika velká
• Zahrnuta do souboru pedagogických disciplín
• Předmětem didaktiky je problematika učení a učení se
• Didaktika je chápána jako teorie vyučování
• Jejím úkolem je objasňování zákonitostí učení a učení se

Didaktika - rozlišení
• Didaktika teoretického vyučování (v teoretickém vyučování získávají žáci vědomosti) - teoretické předměty; mohou být i dovednosti (rozumové, intelektuální - výpočty)
• Didaktika praktického vyučování (v praktickém vyučování získávají žáci dovednosti) - praktické předměty

Vědomosti - osvojená soustava představ, pojmů, poznatků, informací; osvojení - učením, audiovizuálně

Dovednosti
- způsobilost člověka k vykonávání určité činnosti

- vznik dovedností závisí na příslušných vědomostech týkajících se daného tématu a při nácviku příslušné činnosti! (nácvik-zkusí si jednou, procvičení-zkouší si víckrát)

Klíčová slova:

praktické vyučování

vyučovací metody

vzdělávací cíle

organizační forma

vyučovací jednotky



Obsah:
  • Základní pojmy didaktiky praktického vyučování
    VYučovací metody
    VÝchovně vzdělávací cíle
    VYužívání mezipředmětových a vnitropředmětových vztahů
    Pracoviště praxe a její organizace
    Organizační formy praxe
    Základní druhy vyučovacích jednotek