Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Marketing - vypracované otázky

«»
Přípona
.docx
Typ
vypracované otázky
Stažené
17 x
Velikost
1,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
4229
Poslední úprava
22.09.2014
Zobrazeno
1 498 x
Autor:
kralova.lucie
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Podstata, pojetí a funkce marketingu. Alternativní koncepce marketingových aktivit.
Podstata marketingu
- Integrovaný komplex činností zaměřených na trh.
- Nakupování, prodej, dopravu, skladování, financování, převzetí rizika, standardizaci, roztřídění výrobku dle kvality, zajištění informací …

Pojetí (definice) marketingu
- Marketing je společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují a požadují, prostřednictvím tvorby nabídky a směny výrobku a hodnot s ostatními.
(Philip Kotler)
- Marketing je proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojení potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem zajištujícím splnění cílu organizace.
(Jaroslav Svetlík)
_ Marketing je předávání správného zboží a služeb správným lidem na správném místě
ve správném case za správnou cenu, se správnou komunikací a stimulací.

Hlavní funkce marketingu - uvést do souladu zdánlivě protichůdné cíle hlavních účastníků trhu (tj. podnikatelů a zákazníků).
- zabezpečuje úspěšné podnikání za jakékoli tržní situace
Funkce marketingu:
Identifikace potřeb trhu a možností na trhu
Sledování nejnovějších technologických novinek
Starání se o udržování značky, výrobku a služeb
Výběr a udržování prodejních kanálů, jak velkoobchodu, tak maloobchodu
Propagace a reklama výrobků a služeb
Řízení prodeje výrobků a služeb
Navrhování cen a času dodání zboží a služeb

Klíčová slova:

marketing

spotřebitel

chování

rozhodování

podpora prodeje

public relation

osobní prodej



Obsah:
  • 1. Podstata, pojetí a funkce marketingu. Alternativní koncepce marketingových aktivit.
    2. Podnikatelské koncepce (filosofie).
    3. Marketingové řízení (proces, fáze) - metody marketingového plánování.
    4. Marketingové prostředí - vnitřní a vnější vlivy.
    5. Chování potřebitelů na trhu - faktory působící na spotřební chování individuálních kupujících.
    ...
    ...
    ...
    11. Produkt (vývoj a zavádění nových výrobků na trh) marketingový program služeb.
    12. Cena - faktory ovlivňující tvorbu cen. Přizpůsobování ceny konkrétním podmínkám na trhu.
    13. Marketingové cesty - funkce marketingových cest a jejich typy. Marketingová logistika.
    14. Komunikační proces a jeho prvky.
    15. Mezinárodní marketing.