Smyslová výchova v edukaci žáků v rehabilitační třídě základní školy speciální
Diplomová práce119 s. / 5. roč. / doc
Pracuji již několik let se žáky rehabilitační třídy denního stacionáře při základní škole speciální a sleduji edukaci žáků v jejím přirozeném prostředí. Zvolila jsem proto téma: smyslová výchova v edukaci žáků rehabilitační třídy základní školy speciální. Výzkumný projekt je prováděn v Mateřské škole a Základní škole Břeclav. Nově je zde zřízena mateřská škola pro děti s poruchami autistického spektra a artismem, s navazujícím školním vzděláváním. Ve zvoleném tématu spatřuji možnost, jak lépe po...
|
|
1,3 |
0x |
|
Speciální pedagogika - Psychopedie
Studijní materiál20 s. / 1. roč. / pdf
1. Definice, cíle a úkoly psychopedieKlíčová slova:psychopedie, mentální retardace, osoba s postižením, individuální přístup, oligofrenie,dem ence, pseudooligofreniePsychopedie (z řeckého psýché - duše, paidea - výchova) je nauka o zákonitostech rozvoje, výchovy a vzdělávání osob s mentální retardací (mentálním postižením).Předmětem psychopedie je mentálně postižený (mentálně retardovaný) jedinec. Samotný syndrom je označován jako mentální retardace. Můžeme se setkat i pojmy oligofrenie, slabomy...
|
|
0,2 |
10x |
|
Psychopatologie pro právniky
Vypracované otázky14 s. / 1. roč. / doc
PŘEDMĚT PSYCHOPATOLOGIE A PŘEHLED ZÁKLADNÍCH KATEGORIÍ.- hraniční předmět mezi psychologií a psychiatrií= tato věda se zabývá diagnostikou, popř. terapií duševních poruch- zabývá se studiem poruch jednotlivých psychických funkcí a poruchami celé osobnosti a duševních chorob- dělení na: * obecnou- je protipólem psychologie obecné (zkoumá jednotlivé psychické funkce u člověka duševně normálního) * speciální - protipólem psychologie osobnosti - zabývá se osobností člověka psychicky narušeného sy...
|
|
0,1 |
1x |
|
Poznámky ze Speciální pedagogiky - Psychopedie
Poznámky3 s. / 1. roč. / doc
PSYCHOPEDIEVymezení pojmu mentální retardaceMentální retardace / opoždění/ je vývojová porucha integrace různých psychických funkcí s celkovou nižší inteligencí. Je provázena poruchami adaptace, tj.nižší schopností orientovat se v životním prostředí. To souvisí se zpomaleným, zaostávajícím vývojem a s omezenými možnostmi vzdělání a nedostatečnou sociální přizpůsobivostí. V populaci se udává 2 - 5 % výskyt osob s mentální retardací.Na vznik MR mají vliv různé faktory: • dědičnost• organické nebo ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Mentální retardace a lehký intelektový podprůměr, otázky integrace a podpůrných výchovných opatření
Poznámky2 s. / 3. roč. / doc
Mentální retardace - souhrnné označení vrozeného postižení rozumových schopností, které se projevují neschopností porozumět svému okolí a v požadované míře se mu přizpůsobit. Je definována jako neschopnost dosáhnout odpovídajícího stupně intelektového vývoje. V populaci se vyskytuje přibližně 3 % mentálně postižených lidí. Příčinou vzniku je postižení CNS (jak genetické tak exogenní faktory, které poškodí mozek v rané fázi vývoje, genetické příčiny - odlišný počet nebo struktura autozomů - Downů...
|
|
0,1 |
1x |
|
Kazuistika dívky s lehkou mentální retardací
Seminární práce5 s. / - roč. / doc
Úvod - současný stav: Dívka s lehkou mentální retardací . Přírodní blond vlasy střižené na mikádo s modrými oči ,nižší ale silnější postavy. Pohybuje se samostatně. Dívka je přátelská. Porucha, která svou vážností zasahuje nejen do oblasti medicíny, ale ve svém důsledku hlavně do oblasti sociální patří do oblasti pedopsychiatrie k těm defektům, kde důležitost a důraz jsou kladeny na definici poruchy. Není to jen otázka snížení IQ, ale vždy jde též o komplexní narušení adaptivního chování. Mentál...
|
|
0,1 |
11x |
|
Autismus a mentální retardace
Referát3 s. / - roč. / doc
* Autismus je zařazen mezi vývojové poruchy, což je skupina poruch, které se diagnostikují na základě projevů chování. Stupeň závažnosti poruch bývá různý, typická je také značná různorodost symptomů. Porucha se diagnostikuje bez ohledu na přítomnost či nepřítomnost jakéhokoli přidruženého chorobného stavu. Specifický projev deficitů charakteristických pro autismus se mění s věkem dětí. Syndrom je možno diagnostikovat v každé věkové skupině.
1. Autismus se projevuje před třemi roky věku dítěte
...
|
|
0,1 |
4x |
|